سه شنبه 30 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زندان رجايی شهر؛ تهديد به اعتصاب غذای هفت تن از زندانيان سياسی، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: هفت تن از زندانيان سياسی بند ۴ زندان رجايی شهر کرج (گوهردشت) که روز يکشنبه بيست و هشتم آذرماه به بند ۲ (دارالقرآن) اين زندان منتقل گرديده اند، در اطلاعيه ای تهديد کردند که در صورت تداوم شرايط موجود، دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی (www.komitedefa.com)، پس از انتقال غيرقانونی هفت تن از زندانيان سياسی بند ۴ زندان رجايی شهر کرج به بند ۲ دارالقرآن و نگهداری ايشان در کنار سرويس های بهداشتی و توهين و تحقير آنان توسط مامورين و شکنجه گران زندانبان، اين زندانيان سياسی هشدار دادند که در صورت عدم پاسخگويی مسئولين امنيتی پشت پرده و زندانبانان، دست به اعتصاب غذا خواهند زد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اطلاعيه اين زندانيان سياسی که عبارتند از علی صارمی، سعيد ماسوری، خالد حردانی، رضا شريفی بوکانی، کريم معروف عزيز، حسن طفاح و غلامرضا غلامحسينی، ايشان خواستار بررسی وضعيت شان و توجه کليه سازمان های بين المللی و حقوق بشری نسبت به وضعيت خود گرديدند.

بنا به گزارش های رسيده از زندانی رجايی شهر، در جريان انتقال توأم با خشونت روز يکشنبه اين زندانيان به بند ۲ دارالقرآن، مامورين زندان با نامبردگان گلاويز شده و ضمن توهين به ايشان، آنها را تهديد به حذف فيزيکی نمودند.

روز يکشنبه بيست و هشتم آذرماه هفت تن از زندانيان سياسی بند ۴ زندانيان رجايی شهر کرج که دارای احکام بلندمدت از ۱۵ سال زندان تا حبس ابد و حتی اعدام می باشند، به بند ۲ (دارالقرآن) اين زندان منتقل گرديدند و هم اکنون در کريدور های اين بند و بلاتکليف بسر می برند. به گفته آنها مسئولان زندان و رئيس اين بند در پاسخ به ايشان گفته اند که تا زمانی که اتاق های اين بند خالی شوند می بايستی در کريدور اين بند بسر برند.

خاطر نشان می گردد دارالقرآن تبعيدگاه رجايی شهر که از آن به عنوان مکانی برای توزيع و تقسيم مواد مخدر نام برده می شود، از جمله اماکنی است که از آن برای اعمال فشار مضاعف بر زندانيان سياسی اين زندان استفاده می گردد.

زندان رجايی شهر کرج (گوهردشت) معروف به قتلگاه و تبعيدگاه زندانيان سياسی است که توسط علی حاج کاظم رئيس زندان و علی محمدی معاون او، و با هماهنگی دستگاه قضائی و امنيتی، علاوه بر تشکيل باندهای مافيايی و تهيه و توزيع موادمخدر، از آن برای تحت فشار گذاردن و حتی حذف فيزيکی زندانيان سياسی استفاده می شود.

اين زندان به علت شرايط نامناسب نگهداری، از جمله مکان هايی است که توسط مقامات امنيتی برای تبعيد زندانيان سياسی مورد استفاده قرار می گيرد. اين زندان به علت شرايط نامناسب بهداشتی، نگهداری زندانيان سياسی با زندانيان متادونی، تزريقی، اشرار و معتادين جمع آوری شده از خيابان ها و روانيان، و ضرب و شتم سازمان يافته زندانيان سياسی، محدوديت ملاقات های حضوری و عدم ارائه حداقل خدمات درمانی و ... همواره از جانب مسئولان قضايی و امنيتی جمهوری اسلامی به عنوان تبعيدگاه زندانيان سياسی و برای تحت فشار گذاشتن اين زندانيان به کار گرفته می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016