پنجشنبه 16 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش دوباره محدوديت ها در بند ۳۵۰ زندان اوين، کلمه

بند ۳۵۰ زندان اوين هر روز بيش از روز قبل به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات شباهت پيدا می کند و حتی برخی از زندانيان و خانواده هايشان وضعيت آن را بسيار بدتر از بند ۲۰۹ ارزيابی می کنند .


فضای بند ۳۵۰ ،بند زندانيان سياسی زندان اوين فوق امنيتی گزارش می شود و هر روز بر محدوديت عليه زندانيان و خانواده هايشان افزوده می شود .

به گزارش خبرنگار کلمه، در حالی خبرهايی مبنی بر استقرار نيروهای وزارت اطلاعات در اين بند منتشر شده است که تاکنون اين موضوع در بندهای عمومی هيچ يک از زندان های کشور سابقه نداشته است .اين ماموران با استقرار در بند ۳۵۰ حتی بر اجرای حکم های متهمانشان نظارت می کنند و هر لحظه رفتار و گفتار آنها را مورد شنود قرار می دهند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بند ۳۵۰ زندان اوين هر روز بيش از روز قبل به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات شباهت پيدا می کند و حتی برخی از زندانيان و خانواده هايشان وضعيت آن را بسيار بدتر از بند ۲۰۹ ارزيابی می کنند .

زندانيان بند ۳۵۰ حتی بر خلاف زندانيان بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات حق تماس تلفنی هفتگی را نيز با خانواده های خود ندارند . زندانيان سياسی ۲۰۹ پس از تمام شدن مراحل بازجويی شان هفته ای يک بار می توانند تلفنی با خانواده های خود تماس داشته باشند

همچنين در سراسر محوطه بند ۳۵۰ دوربين های مدار بسته نصب شده است و در سراسر روز حرکات و رفتار زندانيان توسط زندان بانها مورد بررسی قرار می گيرد . در حالی که در ساير بندهای عمومی زندان اوين زندانيان آزادانه رفت و آمد کرده و با يکديگر صحبت می کنند .

در مرداد ماه سال جاری تلفن های اين بند قطع و تاکنون وصل نشده است . پيش از اين تاريخ هر زندانی می توانست دو يا سه دقيقه در روز با خانواده خود صحبت کند و از اين طريق جويای احوال شان شود. اما پس از قطع تماسهای تلفنی که مسوولان زندان دليل آن را “محدود کردن ارتباط زندانيان با خانواده “ها و “جلوگيری از خروج اخبار زندانيان سياسی “اعلام کرده اند، خانواده ها تنها هفته ای يک بار به صورت کابينی يعنی از پشت شيشه هايی قطور و مات و با گوشی تلفن قادرند زندانی خود را ملاقات کنند .

محروميت از ملاقات حضوری يکی ديگر از محدوديتهايی است که برای اين زندانيان اعمال شده است. زندانيان عادی بدون کوچکترين دشواری می توانند خانواده هايشان را ملاقات می کنند .

طبق آيين نامه سازمان زندانها هر زندانی می تواند در هر ماه يک بار با خانواده اش ملاقات حضوری داشته باشد . اما اکنون ماه هاست که زندانيان سياسی از اين حق اوليه خود محروم شده اند .مسوولان زندان و دادستانی تهران دليل اين کار را نيز ممانعت از خارج شدن اطلاعات و اخبار زندانيان سياسی به بيرون عنوان کرده اند.اين درحالی است که خانواده ها پيش از انجام ملاقات حضوری، توسط ماموران زندان مورد بازرسی دقيق قرار می گرفتند.

اين شرايط وضعيت بسيار دشواری را برای زندانيان سياسی و خانواده های آنها به همراه داشته است . اين خانواده ها بارها شکايت شان را به دادستان تهران و ديگر مراجع قضايی برده اند اما آنها هيچ عکس العملی نسبت به اين شکايتها نشان نمی دهند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016