پنجشنبه 16 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست دولت هلند از دولت ايران درباره پرونده زن ايرانی- هلندی، هرانا

خبرگزاری هرانا - وری روزنتال، وزير خارجه هلند، روز چهارشنبه در بيانيه ای از دولت ايران خواست تا جزئيات بيشتری درباره پرونده يک زن ايرانی- هلندی که در تظاهرات روز عاشورای سال گذشته دستگير شده، اما به گفته دخترش دادگاه وی را به اتهام قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم کرده، ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، در بيانيه وزير خارجه هلند تصريح شده وقتی دختر خانم بهرامی به يک راديوی هلندی گفته است مادرم به اعدام محکوم شده است، «بسيار نگران» شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زهرا بهرامی در جريان تظاهرات اعتراضی روز عاشورا سال در ديماه سال ۸۸ دستگير شده است.

به گزارش رسانه های خبری هلند، حکم «اعدام» خانم بهرامی روز يک‌شنبه صادر شده‌است اما به خاطر وادار کردن وکيل او به سکوت، اين خبر تازه به مقام‌های هلندی رسيده‌است.

وزارت خارجه هلند و سفارت هلند در تهران در ماه‌های اخير تلاشهای زيادی کرده‌اند تا بتوانند به پرونده زهرا بهرامی کمک حقوقی کنند.

اما به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، دولت ايران تاکنون به ديپلمات‌های هلندی در تهران اجازه نداده است تا با اين شهروند ايرانی-هلندی ديدار کنند. ايران تابعيت هلندی خانم بهرامی را به رسميت نمی‌شناسد.

وزير خارجه هلند در بيانه خود از ايران خواسته است با ارائه اطلاعات، «فرصتی برای مشاوره کنسولی، و دادگاهی عادلانه» را برای خانم بهرامی فراهم کند.

به آسوشيتدپرس، بنفشه نايب‌پور فرزند خانم بهرامی در گفت‌وگوی تلفنی با يک راديوی هلندی گفته است که مادرش روز يکشنبه به اعدام محکوم شده است.

بنفشه نايب‌پور گفته‌است :«خرد شده ام. نمی دانم مادرم چه کار اشتباهی انجام داده؟ نمی توانم بفهم چرا.»

وی همچنين گفته است مادرش احتمالا تا دو ماه ديگری به اتهام وابستگی به يک گروه مسلح بار ديگر محاکمه و به حکم اعدام ديگری محکوم خواهد شد.

در همين حال، برخی از رسانه های خبری در ايران از بنفشه عرفانی به عنوان دختر زهرا بهرامی نام برده اند.

بنا بر گزارش های وب سايت خبری حامی حقوق بشر، زهرا بهرامی، ۴۵ ساله و دارای دو فرزند، که حدود بيست سال پيش به هلند مهاجرت کرده متهم به عضويت در « انجمن پادشاهی ايران و به همراه داشتن نيم کيلو کوکائين» است.

طبق اين گزارش نسرين ستوده گفته است که اتهام زهرا بهرامی «عضويت در انجمن پادشاهی ايران و به همراه داشتن نيم کيلو کوکائين به هنگام دستگيری است.».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016