دوشنبه 20 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض ۷۵ تن از نمايندگان مجلس به نحوه مديريت رياست دانشگاه علامه طباطبايی، جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی

جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی – در روزهای گذشته ۷۵ تن از نمايندگان مجلس شورای اسلامی که در بين آن‌ها چهرهای شاخص جريان اصولگرا هم حضور داشتند با امضای نامه‌ای نسبت به نحوه مديريت رييس دانشگاه علامه طباطبايی شديدا اعتراض کردند.

به گزارش جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی در اين نامه که به امضای ۷۵ تن از نمايندگان رسيده «به وزير علوم هشدار دادند که در برابر رياست بزرگترين دانشگاه علوم انسانی سکوت اختيار نکند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در حال حاضر دانشجويان بسياری در دانشگاه علامه طباطبايی در حال گذراندن دوره تعليق از تحصيل خود هستند، اساتيد بسياری نيز ديگر تدريس نمی‌کنند.

مرتضی آقا تهرانی، احمد توکلی، ابراهيم نکونام از نمايندگان شاخص اصولگرا بودند که اين نامه را امضا کردند. نامه اين نمايندگان ۲۳ صفحه پيوست نيز با خود به همراه داشت.

براساس اين گزارش در بخشی از اين نامه آمده است: «نحوه رفتار دانشگاه علامه طباطبايی با مهدی طيب، عضو هيئت علمی اين دانشگاه و بازنشستگی اجباری اساتيد و سکوت تائيد آميز وزير علوم ابهاماتی در نحوه مديريت اين وزارتخانه برای نمايندگان مجلس به وجود آورده است.»

در ادامه اين نامه قطع يکسال و نيم کليه پرداختی ها به اين استاد، عدم پرداخت مطالبات مهدی طيب از دانشگاه از دو سال و سه ماه قبل تاکنون و تعرض به حريم وی مورد تاکيد قرار گرفته است.

۷۵ نماينده در پايان نامه تصريح کردند که در صورت سکوت تائيدآميز و عدم برخورد با تخلفات مذکور از سوی آن وزارت اقدامات بعدی نمايندگان نظير سئوال و استيضاح پابرجا خواهد بود.

رييس دانشگاه علامه طباطبايی در ميان روسا دانشگاه‌های ايران در چند ماه اخير در کانون توجه قرار گرفته است. حجت‌الاسلام سيدصدرالدين شريعتی با اخراج برخی از اساتيد با تجربه و بازنشسته کردن برخی ديگر از آن‌ها صدرنشين اخبار دانشگاه‌های ايران بوده است.

وی حدود يک سال پيش با بازنشسته کردن ۱۲ استاد برجسته اقتصاد توسعه در دانشگاه علامه باعث شد که گروه توسعه کلا منحل شود. شريعتی دليل کنار گذاشتن اساتيد را اين‌گونه اعلام کرد «اين اساتيد گروه توسعه را به باشگاه سياسی بدل کرده بودند.»

از سوی ديگر از زمان حضور حجت الاسلام شريعتی در دانشگاه علامه برخورد با دانشجويان به شدت افزايش يافته است. گفته می‌شود طی دو سال اخير قريب به ۱۰۰ دانشجو با حکم تعليق از تحصيل رو به رو شدند. چند ماه پيش شش نفر از دانشجويان بسيجی اين دانشگاه حکم تعليق خوردند.

به گزارش فرارو حتی در ميان دانشجويان تعليقی دانشگاه دانشجويی با ۱۰ ترم تعليق از تحصيل با احتساب در سنوات تحصيلی حضور دارد. ناگفته نماند که اين تعليق طولانی مدت برای دانشجوی مذکور باعث شد که سنوات تحصيلی آن دانشجو پايان يابد و عملا از ادامه تحصيل بازبماند. دانشجوی مذکور تاپيش از دوران تعليق ۵ ترم از تحصيلات خود را گذرانده بود.

اين‌ اتفاقات بخشی از اتفاقاتی است که در دانشگاه بزرگ علامه طباطبايی در حال رخ دادن است، دانشگاهی با ۷ دانشکده و هزاران دانشجو، اخراج مهدی طيب و مرتضی مرديها از اتفاقات حاشيه‌ای به حساب می‌آيند و بازنشسته کردن اساتيد شاخصی همچون ضيايی بيگدلی اتفاقات کوچک دانشگاه علامه طباطبايی به حساب می‌آيند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016