شنبه 18 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نظر وزير علوم درباره اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها، فارس

خبرگزاری فارس: وزير علوم گفت:اختلاطی که بر مبنای روابط الگو برداری شده از روابط غربی پسر و دختر و مناسبات درون دانشگاه‌های غربی باشد را در دانشگاه‌های کشور نمی‌پذيريم.

کامران دانشجو،‌ وزير علوم، تحقيقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، افزود: متأسفانه دشمنان در بسياری از مواقع سعی در مسموم کردن فضا دارند و دشمن در باطلی که دارد خيلی سرمايه‌گذاری و پافشاری می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: وقتی حرف از مناسبات سالم در دانشگاه‌ها می‌زنيم، دشمنان می‌گويند "می‌خواهند ديوار بکشند، می‌خواهند دانشگاه‌ها را تک جنسيتی کنند " ولی وقتی می‌گويم با حضور فعال دخترها و پسرها در دانشگاه مشکل نداريم اين حرف‌ها را مطرح نمی‌کنند و در اخبار نمی‌آورند.

وزير علوم ادامه داد: وقتی اختلاطی که بر مبنای روابط الگو برداری شده از روابط غربی پسر و دختر و مناسبات درون دانشگاه‌های غربی باشد را در دانشگاه‌های کشور نمی‌پذيريم، می‌گويند، دانشجو گفت که "اختلاط را نمی‌پذيريم. " اما نمی‌پرسند و تبيين نمی‌کنند که چه چيزی را نمی‌پذيريم؟ چون اگر تبيين کنند تمام خانواده‌های ايرانی آن را نمی‌پذيرد، تمام دانشجويان ايرانی اين را نمی‌پذيرند، چون دانشجويان ما به کرامت انسانی قائل هستند.

وی با تأکيد بر اينکه حضور و مشارکت مؤثر دختر و پسر را يک فرصت و مايه پيشرفت مملکت می‌دانيم، گفت: حضور فعال دختران و پسران در پژوهش و تحقيقات و دانش برای کشور يک فرصت است و تهديد نيست.

دانشجو گفت: دانشگاه‌های ايران بايد بتوانند الگوی دانشگاه اسلامی ايرانی را برای دنيا ابلاغ کنند، چون دنيا در انتظار چنين الگويی است. مردم دنيا به اين جمع‌بندی رسيده‌اند که ليبرال دموکراسی، جواب نمی‌دهد، در هيچ چيزی جواب نمی‌دهد، در اقتصاد جواب نمی‌دهد، در روابط انسانی جواب نمی‌دهد، در خانواده جواب نمی‌دهد، و به همين دليل مردم دنيا دچار سردرگمی شده‌اند.

وی ادامه داد: ما بايد جايگزين مناسبی برای انسان سازی بدهيم و مطرح کنيم که انسان در دانشگاه درست می‌شود. انسان مناسب، شاخصه‌های خودش را می‌خواهد و شاخصه‌ مناسب براساس آموزه‌های دينی است. بايد بر گرفته از اسلام باشد، فقط برنمی‌گردد به تعليم بلکه به تربيت هم برمی‌گردد، هم تعليم و هم تربيت بايد برگرفته از آموزه‌های دينی باشد.

وزير علوم اظهار کرد: رفتار، گفتار، نگاه، اخلاق و تدريس بايد در داخل دانشگاه برگرفته از شاخص‌های اسلامی ايرانی باشد، اگر اين شد مناسبات درون دانشگاه ما مناسبات سالم و دانشگاه پويا و حرکت کننده خواهد بود. اين دانشگاه برای جهان و ملتی که منتظر است الگو می‌شود و دنيا منتظر اين نوع دانشگاه است.

وی گفت: ما می‌گوييم دانشگاه بايد انسان تحويل دهد و براساس آموزه‌های دينی‌مان انسان کسی است که توحيدی باشد و اين انسان توحيدی دانشگاهی می‌خواهد مناسب با شأن خود که البته دانشگاه‌های ما اساتيد ديندار و ولايت‌مدار، عالم و دانشمند و دانشجويان پر تلاش زياد دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016