جمعه 24 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انجمن جهانی قلم خواستار آزادی فوری و بی قيد و شرط نسرين ستوده گرديد، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: انجمن جهانی قلم با صدور بيانيه ای ضمن محکوم کردن حکم زندان نسرين ستوده وکيل دادگستری و فعال حقوق بشر حکم صادره برای خانم ستوده را تنها به خاطر فعاليت های مسالمت آميز وی عنوان کرد.

به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، پن بين الملل روز چهارشنبه صدور حکم يازده سال زندان و بيست سال محروميت از وکالت و خروج از کشور برای نسرين ستوده را در نوزدهم دی ماه سال جاری محکوم کرد و خواستار آزادی فوری و بی قيد و شرط نسرين ستوده گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بيانيه اين سازمان آمده است که پن بين الملل معتقد است که اين نويسنده برجسته، روزنامه نگار و وکيل دادگستری تنها به علت فعاليت های مسالمت آميزش در جهت استفاده از حق آزادی بيان که در ماده ۱۹ ميثاق بين الملی حقوق مدنی و سياسی که ايران نيز از شرکای آن می باشد تصريح گرديده محکوم شده است.

طبق ماده نوزدهم ميثاق بين المللی حقوق مدنی و سياسی «هيچکس را نمی توان بمناسبت عقايدش مورد مزاحمت و اخافه قرار داد» و «هر کس حق آزادی بيان دارد. اين حق شامل آزادی تفحص و تحصيل و اشاعه اطلاعات و افکار از هر قبيل بدون توجه به سر حدات خواه شفاهاً يا بصورت نوشته يا چاپ يا بصورت هنری يا به هر وسيله ديگر به انتخاب خود می باشد.»

نسرين ستوده وکيل برجسته دادگستری و فعال حقوق بشر روز سيزدهم شهريورماه سال جاری بازداشت و پس از ماه ها بازداشت در سلول های انفرادی زندان اوين، نهايتا نوزدهم دی ماه سال جاری و در حکمی سنگين و ناعادلانه توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به رياست قاضی پيرعباسی به تحمل يازده سال زندان و ۲۰ سال محروميت از حرفه وکالت و همچنين ۲۰ سال محروميت خروج از کشور محکوم گرديد.

بنا بر حکم صادره شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، خانم ستوده به اتهام «تبليغ عليه نظام» به يک سال، برای اتهام «اقدام عليه امنيت ملی» به پنج سال و همچنين اتهام «عدم رعايت حجاب اسلامی در فيلم سخنرانی» به پنج سال زندان محکوم گرديده است.

طی روزهای اخير و پس از صدور حکم غيرمنتظره يازده سال زندان نسرين ستوده، بسياری از سازمان های بين المللی حقوق بشر از جمله سازمان عفو بين الملل، گزارشگران بدون مرز، فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه و همچنين دولت های خارجی صدور اين حکم ناعادلانه را به شدت محکوم کرده و خواستار برگزاری دادگاهی عادلانه و آزادی فوری و بی قيد و شرط اين وکيل دربند گرديدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016