شنبه 25 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کیهان در اشاره به سخنان خاتمی: با وطن فروش مناظره نمي كنند اعدامش مي كنند

يكي از دست اندركاران فتنه 88 اذعان كرد اين جريان بديل جريان برانداز و ضدنظام است. خاتمي مي گويد «بايد شخصيت هاي باسابقه ولو معترض سرمايه نظام به حساب آيند و تقويت شوند در غير اين صورت خيزش بعدي ممكن است به طرف اسلام و نظام اسلامي نباشد»!

وي در ديدار با چند تن از گروههاي عضو جبهه اصلاحات، با وقاحت تمام به شبيه سازي قيام هاي اسلامي 15 خرداد 42 و 19 دي 56 با آشوبگري جريان وابسته به آمريكا در سال گذشته پرداخت و گفت: اگر خيزش خرداد 42 از خيابان جمع شد و به كمون ]كما!![ رفت ولي آثارش را 15-10سال بعد ديديم كه چگونه شد و به چه نتيجه اي رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي اضافه كرد: خيال نكنيم وقتي جنبش هايي در جامعه به وجود مي آيد به وسيله سركوب از بين مي رود بلكه زمينه هست تا چگونه بروز و ظهور پيدا كند. نگراني ام از اين است ما در اين موقعيتي كه هستيم خداي نكرده به خاطر رفتارهاي نادرستي كه هست خيزش بعدي كه بروز و ظهور پيدا مي كند ديگر به طرف اسلام و نظام اسلامي نباشد. ممكن است با اين محدودكردن ها و مشكل درست كردن ها، كساني از دور و بر و اطراف كساني كه به اصل نظام اعتقاد دارند و از اصل نظام دفاع مي كنند ولي نسبت به مسائل انتقاد دارند پراكنده و مايوس بشوند، اما به دامن حكومت نخواهند افتاد بلكه به دامن كساني مي افتند كه اصل را قبول ندارند. بايد شخصيت هاي باسابقه ولو معترض سرمايه اي به حساب بيايند كه پيرامون آنان بخش عظيمي از نيروهاي جوان جامعه كه به هرحال اعتراضي هم دارند جمع شوند و در كنار اصل نظام و انقلاب و راه امام بمانند. محدود كردن ها و تهمت زدن ها و نسبت دادن ها سبب خواهد شد بخش جوان و نخبه جامعه اگر از اين طرف مايوس شود به دامن كساني بيفتند كه مي گويند اصل نظام نبايد باشد.

وي آنگاه مجددا به قيام 19 دي 56 بازگشت و گفت: به هرحال اگرچه براي مدتي نهضت در حالت كمون بود ولي لحظه به لحظه اعتراض جامعه به نفرت بدل مي شد تا اينكه دوباره چون آتشفشاني بروز كرد و جامعه هيچ راهي را جز سرنگوني رژيم در برابر خود نديد. اينها اشتباه بزرگتري كردند يعني بغض و كينه خود را از مردم به صورت مقاله اي عليه امام در يكي از روزنامه ها منتشر كردند ظاهرا وزير اطلاعات رژيم آن وقت با اسم مستعار به امام اهانت كرد و آن وقت بود كه انفجار رخ داد و مردم به پا خاستند.

خاتمي همچنين برخلاف عملكرد جريان متبوع وي در زمينه مقابله با جمهوريت نظام و راي اكثريت مردم در جريان فتنه سال گذشته، مدعي شد: ما از حق مردم دفاع مي كنيم، مي گوييم محدوديت هاي بي جا نباشند؛ آزادي در چارچوب قانون باشد، مردم بتوانند انتخاب كنند، حرفشان را بزنند؛ هركس مي خواهد بيايد. صحبت از حق فردي و خواست فردي نيست... البته ممكن است همه اشتباه كنند ولي چگونه مي توان گفت يك طرف كه قصد خدمت به نظام و مردم داشته و كار كرده، گفته شود منحرف و خطاكار است ولي آن طرفي كه خيلي كارهاي بدي كرده معصوم و مصون تلقي شود، اين منصفانه نيست. بياييد فضاي آزاد مناظره و بحث بگذاريد و اينها منتشر شود انتقاد شود و اگر اشتباهي هم بوده در يك فضاي باز همه هم به آن اعتراف كنند، اگر كساني از اين طرف و آن طرف اشتباهي داشته اند بيان شود.

وي كه بعد از 8 ماه تحريك به آشوب و فتنه گري براي برهم ريختن قواعد مردم سالاري و قانون، مدتي است مي كوشد دوباره به ژست سابق قانونگرايي و دموكراسي خواهي برگردد، گفت: بايد براي انتخابات در چارچوب قوانين ساز و كاري تعيين شود كه هر كسي نامزد خود را در صحنه داشته باشد، بتواند راي بدهد و مطمئن باشد رأيش تعيين كننده است انتخابات آزاد و سالم يعني همين.

سخنان اخير اين مهره نشان شده محافل آمريكايي و اسرائيلي براي فتنه و آشوب در ايران به ابهامات تازه تري دامن مي زند از جمله اينكه؛ اولاً چه نسبتي ميان جريان فتنه و نفاق جديد با جريان هاي برانداز برقرار است كه جريان برانداز جايگزين و بديل جريان نفاق جديد معرفي مي شود؟ ثانياً مگر دو جريان نفاق جديد و برانداز سال گذشته به روشني كنار هم قرار نگرفتند آيا طي 19-18 ماه گذشته حتي يك كلمه از خاتمي در تخطئه جريان برانداز فعال در فتنه و آشوب كه كار را به هتاكي عليه امام حسين(ع) و امام خميني كشاندند، شنيده شده است؟! ثالثاً خاتمي با چه رويي و در حالي كه آفرين هاي متعددي از اوباما و كلينتون و شيمون پرز و رئيس موساد و سلطنت طلباني چون داريوش همايون (باني اهانت به حضرت امام در دي ماه 56 و باعث خيزش الهي مردم قم در 19 دي) دريافت كرده، فتنه عناصر وابسته به ضد انقلاب را با قيام 15 خرداد و 19 دي مقايسه مي كند. آيا همان خروش چند ميليوني مردم غيور تهران در 9 دي 88 و اقيانوس جمعيت از ميدان امام حسين(ع) تا ميدان انقلاب و آزادي كه شعار مي دادند «لعن علي عدوك يا حسين(ع)- خاتمي و كروبي و ميرحسين»، كافي نيست تا اين عنصر بازي خورده محافل غربي يقين كند كه جريان متبوع وي نه به كمون ]كما![ رفته بلكه مرده است؟ و اساساً بايد پرسيد مگر مردم نستوه ايران و بانيان حماسه 9 دي مرده اند كه امثال خاتمي به پشتوانه آمريكا و انگليس و اسرائيل كودتاي 28 مرداد را بازسازي كنند؟!

رابعاً اگر جريان همراه خاتمي و ديگر فتنه گران غم و نگراني نظام را داشتند كه بساط بي قانوني، اردوكشي و آشوب خياباني و اهانت به مقدسات ملت ايران را فراهم نمي كردند. جاي سؤال دارد كه اگر به جاي منافقين فتنه گر جديد قرار بود جريان هاي ضد انقلاب محارب (منافقين قديم) مانند سال هاي اول انقلاب معركه گيري كنند، جز همان حوادث سياه و خيانت هاي بي سابقه را رقم مي زدند كه امثال خاتمي و موسوي و كروبي تدارك كردند؟! بله شما «سرمايه» بوديد اما نه سرمايه ملت ايران بلكه همان طور كه نتانياهو گفت:

«سرمايه بزرگ اسرائيل بوديد» اما سوخت شديد و روي دست سرمايه گذاران باد كرديد. نسل نخبه و جواني هم كه از آنها دم مي زنيد شعور و بصيرت خود را هم در 22 خرداد و هم در 9 دي و 22 بهمن 88 به رخ خيانتكاراني چون شما كشيدند و دشمن را نااميد كردند. خامساً در هيچ جاي جهان با خائن و جاسوس و وطن فروش «مناظره و مباحثه» نمي كنند و خيانت وطن فروشي را كه حكمش اعدام است، به حساب «اشتباه» نمي گذارند. اما درباره اعترافي كه از آن دم مي زنيد، هنوز هم دير نيست، بسم الله بشماريد و بابت تك تك خطا و خيانت هايي كه در حق ملت نجيب و مظلوم ايران مرتكب شديد تا شايد از سوي مستكبران عالم و رسانه هاي آنها مرحبايي بشنويد و تحويل گرفته شويد، عذر بخواهيد و البته مجازات شما به عنوان وطن فروش و ستون پنجم دشمن به جاي خود باقي خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016