پنجشنبه 30 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"حجت عربی قربانی بعدی بازداشت های زنجير وار دانشگاه صنعت نفت"، دانشجونيوز

جمعی از دانشجويان دانشگاه صنعت نفت آبادان پس از ناپديد شدن حجت عربی، فعال دانشجويی اين دانشگاه، با انتشار بيانيه ای وی را "قربانی بعدی حرکت فراگير جنبش سبز" در دانشگاه صنعت نفت ناميدند.

به گزارش دانشجو نيوز، صبح روز پنج شنبه بيست و سوم دی ماه مامورين امنيتی به محل سکونت حجت عربی حمله کرده و پس از تجسس منزل، کامپيوتر و لپ تاپ وی را با خود بردند. همچنين از ظهر همان روز اين دانشجو به طرز مشکوکی ناپديد شد که خبرها حکايت از بازداشت وی دارد.

متن اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت عربی دانشجوی ورودی سال ۸۵ دانشکده نفت آبادان که ازبدو ورود در دانشکده در انجمن اسلامی مشغول به فعاليت بود توسط نيروهای نزديک به اطلاعات دستگير شد تا قربانی بعدی حرکت فراگير جنبش سبز در اين دانشگاه بسيار معتبر نفتی باشد.

سال گذشته دانشگاه نفت شاهد بازداشت شمار بسياری از دانشجويان فعال خود بود که به بهانه های واهی اغتشاش و آشوب به شکنجه گاههای اداره اطلاعات فراخوانده شدند اما آنچه در اين دانشگاه بسيار شگفت انگيز است استخدام سريع و بی قيد و شرط بسيجيان تندرو در کادر مديريتی اين دانشگاست به عنوان مثال مسئول روابط عمومی اين دانشگاه و رئيس حراست آن که نقش کليدی در بازداشت و شکنجه دانشجويان دارند هر دو از دانشجويان اين دانشگاه هستند و رئيس اين دانشگاه به شکل جنون واری از حاميان تندروهاست بطوريکه اکيدا و شديدا تاکيد بر قيچی کردن فعالين فرهنگی دارد.

در اينجا از کليه فعالين حقوق بشری سرتاسر ايران تقاضا منديدم اقدام عاجلی برای رفع استبداد موجود در فضای اين دانشگاه و بازگشت عدالت و آرامش به آن در نظر گيرند.

با تشکر جمعی از دانشجويان نفت


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016