جمعه 1 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چين، قرار دادهاي واردات نفت خام از ايران را براي 2011 تمديد کرد، ایلنا

چين، قرار داد واردات نفت خام از ايران را براي سال آينده ميلادي نيز تمديد کرد.

به گزارش ايلنا، خبرگزاري رويترز از پکن به نقل از دو منبع آگاه صنعتي خبر داد: چين قراردادهاي واردات نفت خام از ايران را براي سال 2011 تمديد کرد و ميزان نفت وارداتي در اين قراردادها تقريبا برابر با سال گذشته‏ يعني حدود چهارصد و شصت هزار بشکه در روز است.

اين منابع که اطلاعات مستقيم از اين قراردادها دارند، افزوده اند: شرکت دولتي ”ژوهاي شنرونگ“ که بزرگترين شرکت وارد کننده نفت خام ايران به شمار مي رود، با شرکت ملي نفت ايران براي خريد روزانه دويست و چهل هزار بشکه نفت خام در روز در سال دو هزارو يازده ميلادي توافق کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شرکت ”سينوپک“ نيز که بزرگترين شرکت پالايشي آسيا و نيز بزرگترين پالايش کننده نهايي نفت خام ايران نيز محسوب مي شود براي خريد دويست و بيست هزار بشکه نفت خام در روز با شرکت ملي نفت خام ايران توافق کرده است.

اين منابع در اشاره به قرارداد شرکت ملي نفت ايران و شرکن ژنرونگ افزود: هيچ تغييري در حجم و کيفيت نفت صادراتي ايران به چين ايجاد نشده است و تقريبا برابر با سال گذشته ميلادي است.

شرکت ژوهاي ژنرونگ بيشتر اين دويست و چهل هزار بشکه نفت خام را به پالايشگاهاي شرکت سينوپک مي فروشد و حدود بيست هزار بشکه را نيز به پالايشگاههاي پتروچاينا مي فروشد که دومين شرکت پالايش کننده نفت خام در چين به شمار مي رود.

گفتني است، ايران پس از عربستان سعودي و انگولا سومين صادر کننده نفت خام به چين به شمار مي رود و به گفته گمرک چين ايران در يازده ماه سال دو هزارو ده ميلادي نوزده ميليون و پانصد و نود تن نفت خام معادل چهارصد و سي هزار بشکه نفت به چين صادر کرده است که اين رقم در مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ميلادي نه و شش دهم درصد کاهش نشان مي دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016