جمعه 1 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سقوط طلا در بازار های جهانی، پرواز سکه در بازار داخلی و احیای ارزش دلار در مقابل سقوط یورو، خبرآنلاین

بررسی آخرین وضعیت بازار طلا و ارز حکایت از کاهش قیمت طلا در بازار های جهانی و افزایش ارزش دلار دارد.

اگر در پایان معاملات جهانی هفته گذشته قیمت طلا در مسیر نزول گام برداشت، این هفته نیز بار دیگر قیمت این فلز گران بها رویه هفته گذشته خود را بار دیگر تکرار کرد و باز هم رکورد دیگری را به ثب رساند. بر این اساس قیمت این فلز گران‌بها در نیویورک به پایین ترین حد در دو ماه گذشته سقوط کرد.

معاملات طلا برای تحویل در ماه فوریه در بازار کامکس نیویورک 21.80 دلار یا 1.6 درصد کاهش یافته و به هزار و 348 دلار و 40 سنت در هر اونس رسید. پیش از این قیمت طلا به هزار و 342 دلار و 40 سنت رسیده بود که پایین‌ترین میزان از 19 نوامبر بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است بر خلاف سقوط قیمت طلا در بازار های جهانی روز پنج شنبه قیمت انواع سکه در بازار داخلی افزایش یافت به طوری که قیمت سکه طرح جدید به 361 هزار تومان و طرح قدیم به 412 هزار تومان رسید تا روند صعودی قیمت انواع سکه و طلا در بازار آزاد که از اواسط هفته گذشته آغاز شده بود ادامه داشته باشد.

همچنین نیم سکه بهار آزادی 181 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی 91 هزار و 500 تومان در بازار مورد داد و ستد قرار گرفت.

به تناسب خبر سازی در بازار طلا بازار ارز نیز تغییرات قابل توجه ای را به ثبت رساند به طوریکه به نظر می رسد نگرانی هایی که در رابطه با ارزش دلار در بازار های جهانی به وجود آمده بود طی هفته آینده کاهش پیدا کند. ارزش دلار روز پنچ شنبه و به فاصله یک روز مانده به پایان کار بازار های جهانی پس از انتشار آمار امیدوارکننده در آمریکا و اطمینان یافتن سرمایه‌گذاران نسبت به تداوم احیای اقتصاد این کشور، صعود کرد.

براساس گزارشی که وال استریت ژورنال آن را انتشار داده است در مقابل این افزایش ارزش دلار یورو رویه ای بر خلاف دلار را تجربه کرد به طوریکه یورو از 1.3475 دلار پیش از زمان انتشار اطلاعات در معاملات ساعات پایانی در نیویورک به 1.3396 دلار تنزل کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016