چهارشنبه 6 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت شهروندان بلوچ به بهانه انفجار بمب در چابهار، هرانا

سرنوشت نامعلوم شهروندان بازداشتی بلوچ در بازداشتگاه مخفی زاهدان

خبرگزاری هرانا – از سرنوشت پنج شهروند بلوچ که در پی انفجار يک بمب در شهرستان چابهار بازداشت شده‌اند اطلاعی در دست نيست.

بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران «هرانا»، يک هفته پس از انفجار چابهار اداره اطلاعات شهرستان سراوان برخی از شهروندان را به بهانه شرکت در بمب گذاری و يا وابستگی خانوادگی به اپوزيسيون بلوچ بازداشت کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منابع محلی آمار بازداشت شدگان در اين شهرستان را ده‌ها نفر اعلام کرده‌اند که اکثرا از علماء سنی بلوچ و برخی از کارمندان دولتی هستند.

مولوی عماد ترکمان زهی فرزند حاج يحيی ترکمان زهی، بشير حسين زهی فرزند شيرهان، مولوی محمود محمدی از هوشک سراوان، ايوب حسين بر از سراوان، محمد نعيم ترکمان زهی فرزند حاج خيرمحمد - مدير مدرسه از جمله بازداشت شدگان هستند.

لازم به ذکر است، نعيم ترکمان زهی که تقريبا ده روز بعد از انفجار در راه مدرسه دستگير شده است و کليه بازداشت شدگان به بازداشتگاه نامعلومی در زاهدان منتقل شده‌اند.

پيگيری‌های خانواده عماد ترکمان زهی نتيجه‌ای در بر نداشته است اما پيگيری‌های خانواده نعيم ترکمان زهی با قول مساعد آزادی وی همراه بوده است، هم چنين در پيگيری‌های خانواده بشير حسين زهی، اين خانواده موفق به ملاقات کوتاه با نامبرده در زاهدان شده‌اند.

گفتنی است بازداشت شدگان از حق دسترسی به وکيل، ملاقات با خانواده و تماس تلفنی محروم هستند و احتمال استفاده از خشونت برای کسب اقرار از سوی بازجويان وجود دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016