چهارشنبه 13 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار و محاکمه مجدد مجيد توکلی، بهاره هدايت و مهديه گلرو در دادگاه انقلاب، دانشجونيوز

بهاره هدايت، مجيد توکلی و مهديه گلرو، ۳ فعال دانشجويی، صبح امروز مجددا از زندان به دادگاه انقلاب احضار و محاکمه شدند.

به گزارش دانشجونيوز، با افزايش فشارها بر دانشجويان زندانی برای تکذيب نوشته ها و بيانيه های منتشر شده از سوی ايشان، صبح امروز سه شنبه ١٢ بهمن ماه مجيد توکلی، بهاره هدايت و مهديه گلرو بار ديگر به شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب اسلامی به رياست قاضی مقيسه فراخوانده شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قاضی مقيسه که به همکاری با نيروهای امنيتی و عدم رعايت استقلال قضائی شهرت دارد، با حمله به دانشجويان از آنان خواسته است که با تکذيب بيانيه های منتشر شده و نوشته هايی که به بيرون از زندان درج شده است، از سايت ها و عاملان انتشار اين مطالب نيز اعلام شکايت کنند. وی اعلام کرده است که در صورت پذيرش خواست مسئولان امنيتی تمامی اتهامات جاری اين دانشجويان پايان يافته و پرونده در همين جلسه دادگاه مختومه خواهد شد.

لازم به ذکر است اين جلسه دادگاه بدون طی کردن مراحل قانونی و بدون حضور وکيل دانشجويان برگزار شد.

در جلسه امروز دادگاه، دانشجويان بار ديگر ضمن رد خواسته قاضی مقيسه اعلام کردند که در دادگاهی که تنها با حضور وکيل برگزار شود از اتهامات خود دفاع خواهند کرد. اين ٣ فعال دانشجويی همچنين به روند برگزاری اين دادگاه و اظهارات قاضی مقيسه به شدت اعتراض کرده اند. در پی اين اعتراض ها، قاضی مقيسه با کار بردن الفاظی توهين آميز مجيد توکلی را از دادگاه اخراج کرده است.

به گزارش دانشجونيوز، قاضی مقيسه اعلام کرده است که با عدم پذيرش درخواست او از سوی دانشجويان، جلسه بعدی دادگاه با معرفی وکلای دانشجويان در آينده ای نزديک برگزار خواهد گرديد.

افزايش فشار بر دانشجويان زندانی برای تکذيب اظهارات و بيانيه های خود و اعلام انزجار از جنبش سبز و اعتراضات سالهای اخير، در حالی افزايش می يابد که قطع تمامی ملاقات ها و تلفن های ايشان در کنار برگزاری دادگاه های فرمايشی، احضار و بازجويی از خانواده های ايشان و اخذ تعهد از خانواده های زندانيان سياسی مبنی بر عدم مصاحبه با رسانه ها، تا کنون با مقاومت دانشجويان و رد درخواست های غيرقانونی بی اثر مانده است.

بهاره هدايت و مجيد توکلی پيش از اين نيز در تاريخ ٦ دی ماه امسال در شعبه ٤ بازپرسی دادسرای اوين مجددا مورد بازجويی قرار گرفته بودند. از اين دانشجويان خواسته شده بود تا با موضع گيری عليه رهبران جنبش سبز و سايت های منتشر کننده نوشته های دانشجويان، از خود رفع اتهام نمايند که اين موضوع با واکنش شديد آنها روبه رو شده بود.

بهاره هدايت عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت از تاريخ ۱۰ دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه به حکم سنگين ۹ سال و نيم زندان محکوم شده است. مجيد توکلی عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه اميرکبير نيز به ۸ سال زندان و تبعيد به زندان رجايی شهر کرج محکوم شده است. اين احکام از جمله سنگين‌تر احکام حبس صادر شده برای فعالين دانشجويی است.

مهديه گلرو، نايب دبير انجمن اسلامی دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصيل، نيز در تاريخ ١١ آذر ٨٨ بازداشت شد. وی در فروردين سال ٨٩ به اتهام "تبليغ عليه نظام و تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنيت ملی"به دو سال و چهار ماه حبس تعزيری محکوم شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016