جمعه 15 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکنجه و تهديد زندانيان به تجاوز جنسی در زندان رجايی شهر کرج، هرانا

خبرگزاری هرانا - فرهنگ و شهرام ‌پورمنصوری، دو زندانی امنيتی که قريب به ۱۰ روز در سلول انفرادی محبوس بودند، مورد آزار و اذيت جسمی قرار گرفتند.

بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران "هرانا"، پس از تشکيل بند امنيتی در زندان رجايی شهر کرج، فرهنگ و شهرام پورمنصوری به سلول‌های انفرادی بند يک(معروف به سوئيت) منتقل شده و طی اين مدت مورد شکنجه‌های فراوان قرار گرفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين دو برادر که در سلول‌هايی فاقد وسايل اوليه و ضروری نظير لامپ و پتو، نگهداری می‌شدند، به دستور علی حاج کاظمی رئيس زندان، نبی الله فرج‌نژاد رئيس حفاظت زندان و تايوردی مسئول اندرزگاه توسط مامورانی نظير "گودرزی" و "سلمانی" مورد شديد‌ترين شکنجه‌ها قرار گرفتند؛ اين روند تا جايی بود که ايشان تهديد به تجاوز جنسی باتوم نيز شدند.
اين دو تن هم چنين در اغلب اوقات دست بند و پابند شده بودند.

فرهنگ و شهرام پورمنصوری که روز گذشته به سالن ۱۲، بند ۴ زندان رجايی شهر کرج منتقل شدند، در طی اين مدت، در اعتراض به رفتارهای غيرانسانی ماموران امنيتی دست به اعتصاب غذای خشک زده بودند.

آثار کبودی و زخم به علت شکنجه، در بدن اين دو زندانی پس از انتقال به بند عمومی نيز کاملا مشهود است.

براساس اطلاع گزارشگران هرانا دستکم پنج زندانی عادی به نام‌های مجتبی کلانی، احمد بهرامی، سياوش بنده لو، هادی بنده لو و حسن شريفی نيز هفته هاست که در سلول‌های انفرادی بند يک نگهداری شده و به شدت مورد آزار و اذيت جسمی و جنسی قرار گرفته‌اند تا جايی که سلامت ايشان در معرض خطر قرار است.

اعمال فشار در اين بند به حدی ست که مسئولان گا‌ها از باز کردن درب سلول‌های انفرادی، به منظور استفاده از سرويس بهداشتی توسط زندانيان نيز، ممانعت به عمل می‌آورند.

لازم به يادآوری ست که سه زندانی سياسی به نام ارژنگ داوودی، افشين بايمانی و مهدی زارع اکنون در انفرادی‌های بند يک محبوس‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016