یکشنبه 17 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارتباطات: ادغام وزارتخانه‌های راه و ارتباطات کذب است، اين ادغام ريشه‌ای ندارد، مهر

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اخباری مبنی بر ادغام اين وزارتخانه با وزارت راه در راستای کاهش تعداد وزارتخانه ها گفت: ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت ارتباطات هيچ منبع و ريشه ای ندارد و تنها برداشتی است که رسانه ها از فرمايشات رئيس جمهور داشته اند.
به گزارش خبرنگار مهر، رضا تقی پور صبح امروز يکشنبه در حاشيه پنجمين همايش ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر ادغام وزارتخانه های راه و ترابری و ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برابر قانون پنجم توسعه دولت مکلف به کاهش وزارتخانه ها از ۲۱ به ۱۷ وزارتخانه است که اين در محور کار دولت قرار دارد اما اينکه الزاما ادغام وزارت ارتباطات با وزارت راه و ترابری مدنظر باشد هنوز مطرح نيست.

وی با بيان اينکه تلاش دولت اين است با ادغام مناسب بتواند مديريت عالی کشور را در سطح مورد نياز جامعه به نحو جديد ساماندهی کند گفت: کاهش وزارتخانه ها نيازمند بررسی عميق توسط دولت است تا تکليفی که مجلس مشخص کرده شفاف سازی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تقی پور با تاکيد بر اينکه اين تکليف نيازمند يک باز طراحی مجدد در سطح کل وزارتخانه های دولت خواهد بود به مهر گفت: موضوع ادغام وزارت ارتباطات با وزارت راه و ترابری و تشکيل وزارت حمل و نقل و ارتباطات فعلا مطرح نيست و در برنامه هم نيست. اين تنها برداشتی است که رسانه ها و سايتها از فرمايشات رئيس جمهوری داشته اند و اساسا هيچ منبع و ريشه ای ندارد.

وی در پاسخ به اين سئوال مهر که در صورت ادغام اين دو وزارتخانه و تشکيل وزارت حمل و نقل و ارتباطات بحث فناوری اطلاعات مغفول خواهد ماند تصريح کرد: فعلا بحثی در اين زمينه مطرح نشده و تنها اعلام شده که وزارتخانه راه و ترابری در يکی از وزارتخانه های زيربنايی ادغام شود که اين الزاما به معنای ادغام با وزارت ارتباطات نيست.

الزام برای تبعيت از قوانين و مقررات وضع شده از سوی رگولاتوری

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنين در پاسخ به سئوالی مبنی بر تعرفه گذاری مباحث ارتباطی از سوی شورای رقابت و تکليف اپراتورها در تبعيت از اين تعرفه ها يا تعرفه های رگولاتوری تاکيد کرد: قوانين و مقررات در اين زمينه روشن است. وزارت ارتبطات برای هماهنگی با شورای رقابت در انتظار ابلاغ چارچوبهای لازم برای توسعه رقابت و تعرفه گذاری از سوی اين شورا است.

وی گفت: برابر قانون وزارت ارتباطات و اساسنامه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويی تا زمانی که قوانين جديدی وضع نشده است اين وظايف در اختيار وزارت ارتباطات باقی می ماند. در حال حاضر اين قوانين تغييری نکرده و اپراتورها بايد از رگولاتوری تبعيت کنند.

ارائه گزارش تعديل نيروهای مخابرات به دولت

تقی پور در مورد تعديل نيرو در شرکت مخابرات ايران و ارائه شکايتها و درخواستهای پيگيری در اين مورد گفت: گروههايی با هماهنگی شرکت مخابرات ايران به استانها اعزام شده تا اين مسئله را بررسی کنند که منتظر ارائه اين گزارش هستيم و با هماهنگی وزارت اموراقتصادی و دارايی و سرمايه انسانی رئيس جمهور اين گزارش را به دولت ارائه خواهيم داد.

اپراتور سوم آماده آزمايش شبکه و ارائه سيم کارت

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد آخرين وضعيت پروژه اپراتور سوم نيز گفت: برابر پروانه فعاليت اين اپراتور که اوايل امسال اعطا شده اين اپراتور تا خردادماه مهلت دارد که سيم کارتهای خود را واگذارکند. اما طبق اعلام مسئولان اين پروژه اين شبکه برای تست و ارائه سيم کارت های آزمايشی آماده است که در دهه فجر انجام شود اما فروش گسترده اين سيم کارتها به خردادماه موکول شده است.

آخرين قبض موبايلم ۲۳ هزار تومان بود

تقی پور درپاسخ به سئوالی مبنی بر رقم آخرين صورتحساب تلفن همراه خود نيز گفت: آخرين صورتحساب موبايلم مبلغ ۲۳ هزار تومان بود که به موقع و به صورت الکترونيکی آن را پرداخت کردم.

وی ادامه داد: از آنجايی که صورتحساب خود را به موقع و به صورت الکترونيکی پرداخت می کنم معمولا پيام های تشکر پرداخت الکترونيکی از سوی اپراتور دريافت می کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016