شنبه 16 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشايی: دولت استيضاح بهبهانی را منتفی می‌دانست، ايسنا

برای وضعيت وزارت راه، رييس‌جمهور تصميم می‌گيرد

رييس دفتر رييس‌جمهور گفت: در مورد وضعيت وزارت راه رييس‌جمهور تصميم می‌گيرد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اسفنديار رحيم‌مشايی در پاسخ به سوالی مبنی بر اين‌که چرا رييس‌جمهور و آقای بهبهانی در جلسه استيضاح وزير راه حضور پيدا نکردند و در حال حاضر مسووليت اين وزارتخانه چگونه است با توجه به اين‌که سرپرست آن مشخص نشده است، گفت: در اين مورد آقای رييس‌جمهور تصميم می‌گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: از آنجايی که براساس قانون وقتی که استيضاح اعلام می‌شود دولت ۱۰ روز فرصت دارد پاسخگو باشد و اگر طی ۱۰ روز کسانی که تقاضای استيضاح کرده بودند امضای خود را پس بگيرند استيضاح عملا منتفی می‌شود و نظر به اين‌که تعداد قابل ملاحظه‌ای از کسانی که تقاضای استيضاح کرده بودند امضای خود را پس گرفته بودند اين استيضاح عملا از نظر دولت منتفی بود و به همين دليل آقای رييس‌جمهور و وزير در اين جلسه حضور پيدا نکردند و آن را منتفی شده می‌دانستند.

وی در ادامه تصريح کرد: ولی گويی بعدا افراد جديدی اضافه شدند و چندين ليست به نحوی واصل شد که نشان می‌داد که اصرار خاصی بر استيضاح وجود دارد و شائبه سياسی کاری را نشان می‌داد و دولت اين استيضاح را قانونی نمی‌دانست و شرکت نکرد.

مشايی در مورد تکليف سرپرست وزارت راه نيز گفت: در اين مورد آقای رييس‌جمهور تصميم می‌گيرند.

رييس دفتر رييس‌جمهور با اشاره به سفر خود به سوريه در هفته جاری گفت: نمايشگاهی از توانمندی‌های علمی، پيشرفت‌های علمی، تکنولوژی و فنون جديد ايران به مناسبت دهه فجر در کشور سوريه برگزار می‌شود و ما برای حضور در مراسم افتتاحيه آن دوشنبه به اين کشور سفر می‌کنيم و ان‌شاءالله خانم نسرين سلطان‌خواه نيز جهت حضور در اختتاميه آن در اين مراسم حضور پيدا می‌کند.

وی گفت: در جريان سفر به سوريه و بازديد از اين نمايشگاه با برخی از مقامات سوری ديدار و گفت‌وگو می‌کنيم از جمله با رييس‌جمهور سوريه نيز ديدار و در مورد مسائل منطقه و دو جانبه گفت‌وگو خواهيم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016