سه شنبه 19 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان شيراز: صدور حکم اعدام برای سه نفر، بنياد "تولد برای آزادی" برای رژيم صهيونيستی جاسوس جذب می‌کند، ايسنا

دادستان شيراز در مورد هرگونه همکاری با بنياد «تولد برای آزادی» هشدار داد و گفت:‌ اين بنياد پوششی برای جلب و جذب جاسوس از سوی رژيم صهيونيستی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ منطقه فارس، حجت‌الاسلام والمسلمين «جابر بانشی» دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شيراز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی گفت: مدتی است شبکه‌های ماهواره‌ای، تبليغاتی را با عنوان «بنياد خيريه تولد برای آزادی» برای تعيين وضعيت «رون آراد» خلبان رژيم اشغالگر قدس راه انداخته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد:‌ اين خلبان در اکتبر ۱۹۸۶ در لبنان سقوط کرده و رژيم صهيونيستی مدعی است توسط گروه‌های مقاومت لبنانی به ايران انتقال داده شده و به همين منظور اين بنياد پرداخت ۱۰ ميليون دلار به ازاء هر خبری در مورد وضعيت آن را در ماهواره‌ها تبليغ می‌کند.

بانشی با بيان اينکه تاکنون هيچ گونه پرداختی توسط اين بنياد صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: اين بنياد پوششی برای جذب افراد مستعد و توانمند برای جاسوسی به نفع رژيم صهيونيستی است.

وی با هشدار نسبت به هرگونه تماس با شماره تلفن‌های اعلام شده توسط اين بنياد گفت: هم اکنون تعدادی از شهروندان با هدف مسائل مالی و جذب جايزه با اين بنياد تماس گرفته‌اند و در همين زمينه تعدادی پرونده به اتهام عليه امنيت ملی از طريق جاسوسی برای رژيم اشغالگر قدس تشکيل شده است.

به گفته‌ی دادستان شيراز تعدادی از افرادی که با اين بنياد همکاری کرده‌اند به ۹ ماه تا ۶ سال حبس محکوم شده و تعدادی پرونده نيز در حال رسيدگی است.

وی از تمامی کسانی که با شماره‌های تلفن اين بنياد تماس گرفته‌اند خواست تا پايان امسال خود را به اداره اطلاعات معرفی کرده و از رأفت اسلامی برخوردار شوند.

اين مقام قضايی خاطرنشان کرد:‌ تعدادی از شهروندان که با اين بنياد همکاری می‌کنند نيز شناسايی شده که اگر خود را معرفی نکنند از طريق مراجع قضايی با آنها برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام بانشی در پاسخ به سؤال خبرنگار ايسنا در مورد آخرين وضعيت پرونده برخی از اعضای شورای شهر شيراز نيز گفت:‌ در اين پرونده اتهامات مالی متوجه ۳ نفر از اعضای شورای شهر است که هم اکنون مراحل تکميل مقدماتی را طی می‌کند.

وی ادامه داد: يک نفر از اعضای شورای شهر با قرار وثيقه ۲/۱ميليارد تومانی و ۲ نفر با قيد قرار کفالت آزاد هستند تا پرونده مراحل خود را طی کند.

بانشی در مورد تعطيلی دو جلسه اخير شورای شهر گفت: تعطيلی شورای شهر شيراز ارتباطی به دادسرای شيراز ندارد ولی اگر حکمی دال بر محکوميت و محروميت قطعی متهمان صادر شود، حتماً اعلام می‌کنيم.

دادستان عمومی و انقلاب شيراز در مورد پرونده عوامل قتل شهيد قربانی ـ‌ رييس دايره جنايی و آگاهی شيراز ـ‌ نيز گفت: ‌حکم اعدام ۳ نفر قاتل شهيد قربانی به زودی در محل حادثه اجرا می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016