پنجشنبه 21 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تغییر قرار وثیقه ۳۰۰ میلیونی به ۶۰۰ میلیون؛ برای آزادی نازنین خسروانی، کمپین بین المللی حقوق بشر

نازنین خسروانی، روزنامه نگار زندانی که قرار بود با قرار وثیقه آزاد شود روزگذشته مجددا بازداشتش تمدید شد و پس از پایان دادگاه به زندان برگشت. این در حالیستکه در جلسه قبلی دادگاه، قاضی قرار بازداشت این روزنامه نگار را به قرار وثیقه تبدیل کرده بود. یک منبع نزدیک پرونده به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که مقامات دادستانی به خانواده وی قول داده بودند که پس از برگزاری جلسه دادگاه بدوی وی به قیدوثیقه آزاد شود وعلیرغم انتظارچندین باره و طولانی مدت خانواده خانم خسروانی جلوی زندان اوین هیچ گاه به این وعده عمل نشد. این منبع همچنین به کمپین گفت که مقامات دادستانی از خانواده خواسته بودند که با رسانه ها در مورد پرونده دستگیری اطلاع رسانی نکنند. اما علیرغم سکوت رسانه ای نازنین خسروانی بار دیگر راهی زندان شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سایت ندای سبز در جلسه امروز دادگاه قاضی پرونده در پاسخ علت لغو قرار وثیقه به این روزنامه نگار گفته است که او «قصد فرار از کشور» را داشته است و این روزنامه نگار در دفاع از خود با اشاره کردن به اینکه اصلا پاسپورتی برای خروج از کشور ندارد گفته است: «اولا بنده پاسپورت برای خروج از کشور ندارم و در ثانی اگر قصد فرار از کشور را داشتم مدتها برای آن فرصت داشتم اما تصمیم من حضور در کشورم است.»

این روزنامه نگاری که خانواده اش امیدوار بودند پس از جلسه دوم دادگاه او را همراه خود به خانه می برند در حالی به زندان برگشت که در جلسه اول دادگاه، در روز دوشنبه هفته گذشته قاضی پرونده قرار بازداشت این روزنامه نگار را به قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی تبدیل کرده بود اما روز بعد قرار وثیقه این زندانی به ۶۰۰ میلیون تومان تغییر کرد.خانواده نازنین خسروانی دوباره ۶۰۰ میلیون تومان را نیز تهیه کردند اما قرار آزادی او به جلسه دوم دادگاه، ۱۹ بهمن موکول می شود.

برخی منابع اطلاع داده اند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با آزادی نازنین خسروانی مخالفت کرده است. اعظم افشاریان، مادر این روزنامه نگار که تا چندی پیش با رسانه های خارجی در خصوص وضعیت دخترش گفتگو می کرد مدتی است که در خصوص پرونده وی سکوت کرده است.

نارنین خسروانی، روزنامه نگار بخش سیاسی روزنامه های اصلاح طلب ۱۴ شهریور ماه در منزل پدریش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان اوین شد. او در حالیکه بیش از ۱۰۰ روز از بازداشتش می گذرد مدتی پیش از بند انفرادی به بندی با یک زندانی غیر سیاسی منتقل شده است. مادر این روزنامه نگار زندانی در ملاقات های پیشین او گفته بود که نازنین از سرمای شدید بند و نداشتن لباس گرم ناراحت است درحالیکه مسولان زندان هیچ کدام از لباس های گرمی که او برای دخترش برده است را به دست او نرسانده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016