یکشنبه 3 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پس از سه بار تعويق، دادگاه عبدالرضا تاجيک برگزار شد، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر- دادگاه رسيدگی به پرونده اتهامی عبدالرضا تاجيک، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر برگزار شد.

صبح امروز، دوم بهمن ماه، دادگاه عبدالرضا تاجيک در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضی پيرعباس برگزار شد و در اين جلسه رسيدگی، دکتر محمد شريف وکيل عبدالرضا تاجيک، در مقابل اتهامات «تبليغ عليه نظام» و «عضويت درکانون مدافعان حقوق بشر» به دفاع از موکل خود پرداخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که تاجيک قرار است روز دوشنبه چهارم بهمن ماه نيز، در خصوص پرونده‌ی ديگری که با شکايت معاون دادستان در شعبه ۱۰۵۹ دادگاه عمومی گشوده شده است، حضور يابد. اتهام تاجيک در اين پرونده‌ی اتهامی «نشر اکاذيب» عنوان شده است.

آذرماه گذشته، سازمان گزارشگران بدون مرز، عبدالرضا تاجيک را به عنوان «برنده جايزه بهترين روزنامه‌نگار سال ۲۰۱۰» اعلام کرد.

عبدالرضا تاجيک، اول دی ماه گذشته، در پی هفت ماه حبس در بازداشت آخر خود، با توديع وثيقه پانصد ميليون تومانی آزاد شد. اين روزنامه نگار و فعال حقوق بشر در ۲۲ خرداد سال جاری برای سومين بار در يک سال گذشته بازداشت شده بود. او يک بار پس از انتخابات رياست جمهوری دستگير و بعد از ۴۴ روز با توديع قرار وثيقه آزاد شد. دومين دستگيری تاجيک پس از حوادث عاشورای سال گذشته بود و اين روزنامه‌نگار باز هم به مدت دو ماه در بند ۲۰۹ زندان اوين به سر برد و سپس به قيد وثيقه آزاد شد.

پروين تاجيک، خواهر اين روزنامه نگار نيز چندی پيش از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به اتهام اقدام تبليغی عليه نظام و تشويش اذهان عمومی به يک سال و نيم زندان محکوم و به قيد کفالت آزاد شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016