یکشنبه 24 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

غرب درپی افزایش تحریم ها علیه ایران است (+ فایل صوتی)، رادیو بین المللی فرانسه

نوشتۀ لیدا پرچمی

فرانسوا فیون، نخست وزیر فرانسه با تأکید برعدم همکاری جمهوری اسلامی ایران برای بررسی جدی برنامه هسته ای این کشور، گفت که باید با افزایش تحریم ها ایران را به پای میز مذاکره کشاند.

فرانسوا فیون، نخست وزیر فرانسه روز شنبه درعربستان اعلام کرد که قدرت های غربی درصدد تقویت تحریم ها علیه ایران هستند.

فرانسوا فیون با تأکید بر عدم همکاری جمهوری اسلامی ایران درماه ژانویه در استانبول و عدم پذیرش پیشنهادات غرب برای بررسی جدی برنامه هسته ای این کشور، گفت که باید با افزایش تحریم ها ایران را به پای میز مذاکره کشاند.

پس از شکست اجلاس استانبول، مذاکرات اتمی شش کشور عضو گروه پنج باضافه یک ( آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلستان) به بن بست رسیده است،
خبرگزاری فرانسه می نویسد که یک منبع دیپلماتیک واشنگتن، روز جمعه اعلام کرد که کشورهای غربی مشغول بررسی امکان افزایش تحریم های بیشتر مالی و همچنین در حوزه نفت و گاز هستند.

گوش کنید (مصاحبه با جمشید اسدی):

جمشید اسدی استاد دانشگاه، اقتصاددان و تحلیلگر مسایل ایران، معتقد است که جدا از بن بست مذاکرات اتمی، آنچه که غرب را به افزایش فشار و تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران وا می دارد اینست که قدرتمندان غربی از آینده خاورمیانه بیمناکند و خیزش مردمی تونس و مصر و گسترش آن به دیگر کشورهای عربی، بر این نگرانی می افزاید.

به عقیده جمشید اسدی، موضعگیری اخیر رهبری و ریاست جمهوری اسلامی ایران نیز هرچند که درست نبود و خیزش کشورهای عربی را ناشی از انقلاب اسلامی می دانست، اما باعث تشدید نگرانی غرب است.

به نظر این تحلیلگر حکومتگران کنونی ایران برای ادامه حیات خود به ایجاد تنش در داخل و خارج احتیاج دارند و لذا برای حل مشکل اتمی ایران پای به پیش نخواهند گذاشت و تا در بر این پاشنه می چرخد، امید صلح با ایران موجود نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016