دوشنبه 25 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده همسر پيمان عارف به رئيس قوه قضائيه، هرانا

خبرگزاری هرانا - پيمان عارف پنج شنبه شب مورخ بيست و يکم بهمن ماه، با يورش ماموران امنيتی به منرل شخصی‌اش بازداشت شد.

در اعتراض به بازداشت اين فعال دانشجويی، سميه جمشيدی همسر آقای عارف، نامه‌ای سرگشاده به آيت الله صادق آملی لاريجانی، رئيس قوهٔ قضاييهٔ جمهوری اسلامی نگاشته است.

در بخش‌هايی از اين نامه که در اختيار ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، قرار گرفته، آمده است: "جناب قاضی، آيا گمان می‌بريد اگر مردم بخواهند تصميمی بگيرند، خاموش بودن در حبس همسرم، پيمان و ده‌ها دلاور چون او خللی در اراده مردم ايجاد خواهد کرد!؟"

متن کامل نامهٔ مذکور به شرح زير می‌باشد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس محترم قوه قضاييه
جناب آقای لاريجانی؛
دو روز پيش مامورانتان همسرم را با خود بردند، کجا و چرا!؟
جناب لاريجانی، همسرم، پيمان عارف را خوب می‌‌شناسی!‌‌‌ همان دانشجوی ستاره داری که سال پيش ۱۱ ماه زندانی‌اش کرديد! گفتند چون گفته ستاره دارم به رئيس جمهورتان توهين کرده! اما اين بار من حکمی ديدم با عنوان قوهٔ قضاييه که در مضمونش به بازداشت هر آنکه می‌تواند در وقايع ۲۵ بهمن موثر باشد، اشاره شده بود؛ من حقوق‌دان نيستم، اما جناب قاضی اين می‌تواند حکم قضايی باشد!؟
هنوز واقعه‌ای رخ نداده و هنوز همسرم در آن نقشی نداشته که به اين اتهام بازداشت می‌شود.
جناب قاضی، آيا گمان می‌بريد اگر مردم بخواهند تصميمی بگيرند، خاموش بودن در حبس همسرم، پيمان و ده‌ها دلاور چون او خللی در اراده مردم ايجاد خواهد کرد!؟
جناب قاضی آيا مامورانتان چنين می‌انديشند که با آزار روحی و جسمی همسرم تغييری در دگر انديشی‌اش حاصل می‌شود! و يا از ايمان و باور من به وی کاسته می‌شود.
رياست قضايی محترم
شايد شما بدانيد همسرم را کجا برده‌اند و با او چه می‌کنند؟ می‌دانيد که زندانيان سياسی ماه‌ها هيچ تماسی با دنيای بيرون ندارند!
قاضی عزيز لطفا پاسخگوی من و ده‌ها خانواده ديگر باشيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016