سه شنبه 26 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شهادت صانع ژاله دانشجوی کرد دانشگاه هنر تهران به دست نيروهای حکومتی، دانشجونيوز


روز گذشته، ٢۵ بهمن ماه صانع ژاله دانشجوی اهل تسنن رشته نمايش دانشگاه هنر تهران در پی تيراندازی نيروهای امنيتی در خيابان های مرکزی تهران به شهادت رسيد.

به گزارش دانشجونيوز صانع ژاله متولد سال ١٣۶٣ دانشجوی کرد زبان اهل پاوه، پس از اعزام به بيمارستان و در پی ناکامی تيم پزشکی برای نجات وی به شهادت رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پی تظاهرات روز گذشته که با حضور شمار زيادی از معترضان حکومت در شهر تهران و چند شهر ديگر از جمله شيراز، اصفهان و ... برگزار گرديد، نيروهای امنيتی با حضور بسيار گسترده به برخورد با معترضين اقدام نمودند. گزارش های رسيده به دانشجو نيوز حاکی از بازداشت گسترده معترضان و کشته و زخمی شدن تنی چند از آنها می باشد.

در حالی که معترضان با حضور گسترده در نقاط بسياری از شهر تهران دست به تظاهرات زده اند خبرگزاری های وابسته به حکومت همچون فارس نيوز، مهر، تابناک، اينده و ... با جعل آشکار اخبار مرتبط با اين روز عده معترضان را قليل و در حد چند ده نفر ذکر کردند.

همچنين اين رسانه ها با پوشش گسترده خبری سعی در القای اين مطلب دارند که به شهادت رساندن اين دانشجوی جوان دانشگاه هنر از سوی گروه های مخالف جمهوری اسلامی صورت پذيرفته است. اين خبرگزاری ها همچنين در تلاش هستند که اين دانشجو را "بسيجی" معرفی کنند. اين اقدام نيروهای امنيتی و رسانه های وابسته به آنان پيش از اين نيز صورت گرفته است. در جريان اعتراضات پس از تقلب در انتخابات گذشته که منجر به شهادت رسيدن ده ها تن از مردم از جمله ده ها دانشجو شد، نيروهای امنيتی کشور تلاش کردند با اقداماتی همچون تحريف اخبار و يا فشار بر خانواده ها، اين دانشجويان را "بسيجی" و از نيروهای حامی حکومت معرفی کنند.

امروز خبرگزاری فارس در حالی با يکی از عوامل حکومتی که بازوی سرکوب دانشجويان در دانشگاه ها به شمار ميروند مصاحبه ای انجام داده و از قول او مينويسد: "جنبش دانشجويی و دانشجويان کشور به خونخواهی اين دانشجوی شهيد انتقام سختی از موسوی و کروبی خواهند گرفت." همچنين خبرگزاری فارس به نقل از بسيج دانشجويی ميگويد که تشييع جنازه اين دانشجوی شهيد از محل دانشگاه تهران صورت ميگيرد. خبرگزاری مهر نيز به نقل از رييس دانشگاه هنر می گويد که اين دانشجوی کرد زبان اهل تسنن از دانشجويان بسيجی! بوده است که در تظاهرات روز ٢۵ بهمن شرکت کرده است.

اين در حالی است که پيش از اين شمار زيادی از دانشجويان و تشکل های دانشجويی با صدور بيانيه هايی حمايت خود را از رهبران جنبش سبز و اعتراض مسالمت آميز مردم عليه حاکميت اعلام کرده بودند.

به نظر ميرسد پروژه جعل تشکل های دانشجويی توسط حاکميت اکنون به پروژه مصادره شهدای جنبش مردمی ايران تبديل شده است و حاکميت درصدد است که برخورد وحشيانه نيروهای امنيتی با معترضان را به نيروهای مخالف خود نسبت دهد.

وبسايت دانشجونيوز به تمامی دانشجويان ايران، و خانواده شهيد آزادی خواه، صانع ژاله تسليت عرض ميکند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016