پنجشنبه 28 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو کارگر ساختمانی به اعدام در ملاء عام محکوم شدند، هرانا

خبرگزاری هرانا - دو کارگر ساختمانی، به اتهام قتل ۴ تن از اعضای خانواده‌ای متمول که در خانه شان تعميرات ساختمانی انجام می‌دادند، به ۵ بار قصاص و اعدام در ملاء عام، زندان و شلاق محکوم شدند.

اين حکم توسط شعبه دوم دادگاه کيفری استان مازندران (ساری)، به رياست قاضی زمانی برای مرتضی ۳۳ ساله و دايی ۳۷ ساله‌اش، ابراهيم صادر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه ايران در اين باره نوشته است که اين دو نفر پس از بازجويی‌های "فنی و تخصصی" به اين قتل‌ها اعتراف کرده‌اند.

ايشان متهم‌اند که در روز جمعه هفتم آبان ماه سال جاری مرتضی توکلی تاجر ۶۴ ساله، همسرش معصومه ۳۴ ساله و دو فرزندش عليرضا، ۱۱ ساله و عسل ۷ ساله را در خانه ويلاييشان به قتل رسانده‌اند.

بر اساس اين گزارش، متهمان اين پرونده پس از ديدن اوضاع مالی اين خانواده که تاجر برنج بودند، و مقايسه ی آن با وضعيت معيشتی خودشان مرتکب قتل شده‌اند.

در اين گزارش هم چنين آمده است که اين دو شهروند، در دادگاه اتهامات مطرح شده را رد کرده‌اند.

گفتنی ست که بر اساس حکم صادره توسط دادگاه مذکور مرتضی به اتهام مشارکت در چهار فقره قتل به چهار بار قصاص در ملاء عام و به خاطر سرقت به سه سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و ابراهيم نيز به اتهام مشارکت در قتل عليرضا، پسر خانواده به يک بار قصاص در ملأ عام و به خاطر کمک در قتل عمدی مرتضی توکلی به حبس ابد، به دليل معاونت در قتل عمدی معصومه و عسل به ۱۵ سال حبس تعزيری و به اتهام سرقت به ۳ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016