پنجشنبه 28 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشديدسرکوب: دستگيری تهديد و گرونگان گيری نزديکان روزنامه‌نگاران، گزارش‌گران بدون مرز


گزارش‌گران بدون مرز تشديد سرکوب روزافزون در ايران را محکوم می‌کند.

از روز ٢٠ بهمن مقامات ايران با ارسال پارازيت بر روی امواج تلويزيونی و از جمله تلويزيون‌های فارسی زبان بی بی سی و صدای امريکا، حمله به سايت‌های اينترنتی، ممانعت از کار رسانه‌های خارجی، و دستگيری حرفه‌کاران‌رسانه‌ها، سرکوب آزادی بيان در ايران را تشديد کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در تاريخ ٢٦ بهمن ماموران امنيتی لباس شخصی به منزل حسين کروبی مدير اجرايی روزنامه توقيف شده‌ی اعتماد ملی حمله و پس از شکستن درب اصلی و در نبود وی در منزل، رفتاری خشونت آميز با اعضای خانواده داشته‌اند. ماموران امنيتی همچنان خانه را در اشغال خود دارند.

از سوی ديگر قانع ژاله برادر صانع ژِاله يکی از کشته شدگان تظاهرات ٢٥ بهمن پس از مصاحبه با صدای امريکا و تکذيب ادعای رسانه‌‌های دولتی مبنی بر وابستگی برادرش به بسيج و هواداری از حکومت، از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد.

از تاريخ ٢٠ بهمن مقامات جمهوری اسلامی اقدام به سانسور گسترده‌ رسانه‌هايی کردند که در باره‌ی تظاهرات ٢٥ بهمن اطلاع‌رسانی می‌کنند.

گزارشگران بدون مرز حمله به سايت‌های اطلاع‌رسانی و اختلال در اينترنت و شبکه تلفن موبايل را در ايران تائيد می‌کند.

بسياری از سايت‌های مستقل اطلاع‌رسانی و نزديک به مخالفان از حمله جرس،کلمه،سايت اشتراک نظر بالاترين که يکی از پايگاه‌های اصلی هواداران جنبش اعتراضی است و سايت پربيننده گويا نيوز که اخبار متنوع را منتشر می‌کند، تحت حملات شديد قرار گرفته‌اند.

در بسياری از مناطق ايران صفحات جی‌ميل، گوگل ريدر و يا صفحه ای‌ميل ياهو قابل دسترسی نيستند. پيام‌گير راديو فردا که امکانی برای پخش اظهار نظر شنوندگان برای ميليونها شنونده در داخل کشور است، پس از حمله دچار اختلال شده است. آرمان مستوفی مدير راديو فردا با تائيد حملات از ادامه داشتن آنها خبر داد، وی در باره‌ی انگيزه اين حملات به گزارش‌گران بدون مرز گفت " در کشوری که به سانسور کردن شهرت دارد هدف اين ممانعت از اطلاع رسانی است".

در تاريخ ٢٧ بهمن محمد حسين خوشوقت مدير سايت فرارو و غلامعلی دهقان مدير سايت آفتاب نيوز از سوی مقامات وزارت اطلاعات بازداشت شدند. سايت فرارو به همراه سايت سحام نيوز که نزديک به مهدی کروبی يکی از رهبران جنبش اعتراضی در ايران است، از اولين قربانيان حملات اينترنتی هواداران حکومت ايران بودند. علت دستگيری مديران فرارو و آفتاب نيوز، انتشار خبری در تاريخ ٢٤ بهمن ماه در باره " صدور مجوز از سوی وزارت کشور برای تظاهرات ٢٥ بهمن به درخواست عبدالله گل رئيس جمهوری ترکيه " منتشر کرده بودند. مديران اين دو سايت اعلام کرده‌ بودند انتشار خبر به دليل هک شدن سايت بوده است.

محمد حسين خوشوقت سال‌ها در دوران رياست جمهور اصلاح‌طلب محمدخاتمی مسئوليت بخش مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016