جمعه 29 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راهپیمایی جوانان حامی خاتمی در اردکان، کلمه

در واکنش به هتاکی‌های روزهای اخیر به سید محمد خاتمی، جوانان اردکانی در حرکتی غیر سازماندهی شده، برای حمایت از وی به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرنگار کلمه، عصر دیروز – پنجشنبه – حدود هزار جوان سوار بر موتورسیکلت با حرکت از مقابل مسجد کوشکنو – که پایگاه انقلاب در اردکان محسوب می‌شود و امامت آن را مرحوم آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی برعهده داشت – تا گلزار شهدای اردکان و آرامگاه آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی، به حمایت از رئیس‌جمهور سابق پرداختند. این کاروان موتورسوار در مسیر حرکت خود، روبه‌روی فرهنگسرای آیت‌الله خاتمی، دفتر نماینده مردم اردکان در مجلس و حوزه علمیه نیز توقف کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس این گزارش، این جوانان با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی و سید محمد خاتمی با شعارهایی مانند «ابالفضل علمدار، خاتمی را نگه دار»، «خاتمی خاتمی خدا نگهدار تو، بمیرد بمیرد دشمن خونخوار تو» و «حسین حسین شعار ما، خاتمی افتخار ما» حمایت خود را از سید محمد خاتمی در برابر حملات اخیر تندروها اعلام کردند.

همچنین در هنگام حضور این جوانان بر سر تربت آیت‌الله خاتمی، قشرهای مختلف مردم نیز به جمع آنان پیوستند و ضمن اعلام حمایت مجدد از سید محمد خاتمی، برای شادی روح پدر ایشان – آیت‌الله خاتمی – و شهدای دفاع مقدس به قرائت فاتحه پرداختند.

این گزارش حاکی است، نیروی انتظامی که از گردهمایی ناگهانی این جمعیت غیر سازماندهی شده غافلگیر شده بود، برخورد نامناسبی با مردم نداشت و تنها تلاش می‌کرد به طور محترمانه مردم را متفرق کند، و بدین ترتیب اجتماع مردم با آرامش پایان یافت.

این در حالی است که روز چهارشنبه، در یکی از تجمعات سازماندهی شده توسط نیروهای حکومتی، تجمعی با حضور لباس شخصی ها و برخی اراذل و اوباش شناخته شده در اردکان شکل گرفته و علیه آقایان موسوی، کروبی و خاتمی نیز شعارهایی سر داده شده بود. همچنین دوستان این عده‌ی قلیل اما متکی به قدرت در تهران نیز با گذشتن از گیت‌های بازرسی توانسته بودند جلوی منزل سید محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی بروند و شعار بدهند.

لازم به یادآوری است، فروردین‌ماه امسال هم برخی عوامل تندرو به آرامگاه و تمثال مرحوم آیت‌الله خاتمی در اردکان هتک حرمت کردند که در پی این اقدام بی‌شرمانه، همسر آیت‌الله خاتمی به نشانه‌ی اعتراض در محل تربت آیت‌الله خاتمی تحصن کرد و خواستار مشخص شدن عوامل چنین حرکاتی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016