یکشنبه 1 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش شاهدان عينی: شهادت يک نفر بر اثر تيراندازی نيروهای امنيتی در ميدان هفت تير، دانشجونيوز

به گزارش دانشجونيوز بر اثر شليک اين نيروها که مجهز به سلاح گرم بودند، يک نفر از معترضين در ميدان هفت تير به شهادت رسيد. همچنين بر اثر درگيری ها در ميدان هفت تير تعدادی ديگر از مردم نيز مجروح شدند.

يکی از حاضران در صحنه به دانشجونيوز گفت: شدت جراحت وارده بر فردی که مورد هدف گلوله قرار گرفت، به حدی بود که اين شهروند پس از دقايقی در ميدان هفت تير جان سپرد.

اين در حالی است که بی بی سی فارسی هم به نقل از يک شاهد عينی ديگر گزارش کرده است که صدای تيراندازی از حوالی خيابان عباس آباد در تهران شنيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از صبح امروز ماموران گارد ويژه و نيروهای انتظامی به همراهی نيروهای بسيج مجهز به انواع سلاح های سرد و گرم، در ميدان های اصلی شهر حضور يافتند تا مانع از شکل گيری تجمع های اعتراضی مردم شوند ولی با اين وجود در برخی از نقاط شهر تهران همچون ميدان وليعصر، ميدان هفت تير، ميدان ونک و مقابل پارک ملت مردم تجمع کرده و شعارهايی بر عليه حکومت سر دادند.

مسئولين مختلف جمهوری اسلامی طی روزهای گذشته هشدار داده بودند که به شدت با تجمع مردم برخورد خواهند کرد. خبرگزاری فارس نيز از صبح امروز با انتشار خبری، پيشاپيش اعلام کرد که مردم توسط نيروهای مخالف جمهوری اسلامی کشته خواهند شد. اما عليرغم اين مسئله گزارش های متعدد حاکی از آن است که شهرهای مختلف ايران از جمله اصفهان، شيراز، مهاباد، سنندج، رشت و... شاهد حضور و تجمع مردم معترض است.

در تهران اخبار رسيده حکايت از درگيری نيروهای امنيتی با معترضان در ميدان انقلاب دارد. گزارش ها همچنين حاکی از آن است که حوالی ميدان ونک و پارک ملت شاهد انبوده جمعيت معترض بوده است. بی بی سی ساعتی پيش گزارش داده است که جمعيت معترض سبز در بلوار کشاورز در حال شعار دادن و حرکت به سمت ميدان وليعصر بوده است. اين در حالی است که برخی گزارش ها حکايت از آن دارد که در ميدان وليعصر پليس ضد شورش به سمت جمعيت گاز اشک آور شليک کرده است.

همچنين شاهدان عينی می گويند حوالی چهار راه پارک وی نيز گروهی از معترضان عليه رهبر جمهوری اسلامی ايران شعار هايی سر داده اند. همچنين تجمعاتی در خيابان سهروردی و خيابان وليعصر مقابل جام جم نيز شکل گرفته است. آخرين گزارش ها حاکی از آن است در ميدان انقلاب جمعيت معترض موفق شده اند به هم بپيوندند و جمعيت در حال افزايش است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016