دوشنبه 2 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال صدها بازداشت شده به پليس امنيت خيابان شريعتی و مقر فاتب، رهانا

بسياری از بازداشت شدگان در تهران به پليس امنيت در خيابان شريعتی و دفتر پيشگيری در خيابان کارگر منتقل شده‌اند.

نيروهای امنيتی و دولتی امروز در تهران صدها شهروند معترض را که قصد راهپيمايی و تجمع را داشتند به صورت فله‌ای بازداشت و به بازداشتگاه‌های مختلف منتقل کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک منبع مطلع از تهران که پدرش جزو بازداشت شدگان است و به «رهانا» سامانه خبری «خانه حقوق بشر ايران» گفت: «پدرم امروز [اول اسفند] جزو بازداشت شدگان بوده است و مطلع شديم که در «پليس امنيت» واقع در خيابان شريعتی منتقل شده است، وقتی به آن‌جا مراجعه کرديم با انبوه بازداشت شدگان و خانواده‌هايی مواجه شديم که برای اطلاع از وضيعت عزيزان‌شان به آن‌جا آمده بودند.»

اين منبع که نخواست نامش فاش شود گفت: «تعداد بازداشتی‌ها بسيار زياد بود به طور که می‌توان گفت بالغ بر چند صد نفر در آن‌جا نگهداری می‌شدند.»

همچنين «مقر فاتب» معروف به «پليس پيشگيری» در خيابان کارگر در حوالی ميدان انقلاب نيز از ديگر اماکنی است که بسياری از بازداشت شدگان به آن‌جا منتقل شده و در اين محل نگهداری می‌شوند.

روز يکم اسفند ماه قرار بود در تهران و ساير شهرهای ايران مراسم هفت صانع ژاله و محمد مختاری برگزار شود، اما حضور گسترده نيروهای امنيتی مانع برگزاری هر گونه تجمعی شد. اين نيروها به صورت گذشته اقدام به بازداشت بی دليل و با خشونت شهروندان کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016