دوشنبه 2 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگيری ۱۵۰ نفر در تجمع اعتراضی روز يک اسفند در رشت، جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی

جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی- در پی اعلام حضور معترضين در روز اول اسفند، هزاران تن از مردم شهر رشت در گرامی داشت کشته شدگان تظاهرات ۲۵ بهمن به خيابان ها آمدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی، مردم رشت امروز در حالی به راهپيمايی اعتراضی پرداختند که از ظهر امروز صد ها تن از نيروهای شبه ‌نظامی بسيجی سوار بر موتورسيکلت در سرتاسر مسير تظاهرات در خيابان مطهری به نگهبانی مشغول بودند. بنابراين گزارش، نيروهای سرکوبگر که معترضين را با الفاظ رکيک خطاب قرار می دادند، اقدام به تصوير برداری از افرادی نموده که در تجمع امروز حضور داشته اند. عصر روز يک اسفند و با شکل گيری اولين گروه های مردمی شبه نظاميان بسيجی در دسته های چند ده نفره پياده و سواره به ميان مردم هجوم برده و با زنجير به ضرب و شتم تظاهر کنندگان پرداختند. گفته می شود، نيروهای انتظامی که به شکلی بی سابقه و پرتعداد در مسير حضور داشته اند تنها نظاره گر بوده و مسئوليت انتقال افراد بازداشت شده را بر عهده داشته اند.

در فاصله زمانی ساعت ۵ تا هفت غروب، درگيری های کوچکی ميان تظاهرکنندگان و نيروی بسيج رخ داده است. همچنين بنابر گفته های حاضرين در محل، نزديک به ۱۵۰ تن از شهروندان معترض که در اين راهپيمايی های پراکنده حضور داشته اند، توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده و به مکانی نامعلوم منتقل شده اند.

اين منبع که خود يکی از بازداشت شدگان اين روز بوده است می گويد «توسط سرباز نيروی انتظامی دقايقی پس از دستگيری آزاد شده است». اين در حالی است که افراد بازداشت شده، که در ون های مخصوص حبس شده بودند، به مکانی نامعلوم انتقال يافته و تا لحظه تنظيم اين خبر از وضعيت آنها اطلاعی در دست نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016