سه شنبه 3 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گمانه‌زنی‌ها در مورد رياست مجلس خبرگان، ايسنا

نهمين اجلاس دور چهارم مجلس خبرگان هفدهم و هيجدهم اسفند ماه در حالی در تهران برگزار خواهد شد، که مدتی است بر سر انتخابات هيات رييسه اين مجلس بحث‌هايی از جمله احتمال جايگزينی آيت‌الله مهدوی‌کنی به جای آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مطرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) هرچند اين گمانه‌زنی‌ها جسته و گريخته در محافل سياسی مطرح است و حتی چندی پيش اتحاديه‌ جامعه اسلامی دانشجويان با صدور بيانيه‌ای درخواست کرد که آيت‌الله مهدوی کنی رياست مجلس خبرگان را بر عهده بگيرد و در انتخابات پيش روی هيات رييسه اين مجلس کانديدا شود، اما حجت‌الاسلام و المسلمين ميرلوحی، دامادآيت الله مهدوی کنی در واکنش به اين خبر و اين‌که آيا وی تمايلی برای اين امر دارد؟ گفت: ‌من چيزی در اين ارتباط از ايشان نشنيده‌ام.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين سالک سخنگوی جامعه روحانيت مبارز، سخنگوی تشکلی که مهدوی کنی دبيرکلی آن را بر عهده دارد نيز در پاسخ به اين سوال که آيا در جلسات اخير اين تشکل بحثی در مورد کانديداتوری آيت‌الله مهدوی کنی در هيات رئيسه مجلس خبرگان مطرح شده است؟ گفت: ‌در اين ارتباط هنوز صحبتی نشده و بحثی نبوده است. بايد منتظر جلسات بعدی جامعه روحانيت بود که آيا در اين مورد صحبتی می‌شود يا نه.

احتمال رياست آيت‌الله مهدوی کنی بر مجلس خبرگان پس از درگذشت آيت‌الله علی مشکينی، رييس قبلی اين مجلس، و کانديداتوری مهدوی کنی در انتخابات ميان دوره‌ای مجلس خبرگان در حوزه‌ انتخابيه تهران نيز، از سوی برخی مطرح شد، اما وی در آن زمان نيز برای هيات رييسه کانديدا نشد و از بين دو کانديدای موجود؛ آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و آيت‌الله يزدی، هاشمی‌رفسنجانی رياست مجلس خبرگان را بر عهده گرفت.

در حال حاضر که حدود دو هفته تا زمان برگزاری اجلاس مجلس خبرگان ـ اجلاسی که قرار است انتخابات هيات رييسه اين مجلس در آن برگزار شود ـ باقی است، آيت‌الله سيداحمد خاتمی، عضو هيات رييسه مجلس خبرگان در پاسخ به سوالی درباره رييس آينده اين مجلس گفت: بايد منتظر برگزاری جلسه خبرگان رهبری بود و تا جلسه‌ای تشکيل نشود، چيزی در اين ارتباط مشخص نخواهد بود.

محمدحسين صفارهرندی وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در جريان يک سخنرانی که اخيرا در شيراز داشته است، پيش‌بينی کرد: آقای هاشمی مرحله به مرحله از دور مسووليت‌های که داشته خارج می‏شود و در انتخابات هيات رييسه مجلس خبرگان هم شاهد خواهيم بود که هاشمی حذف خواهد شد.

رييس مجلس خبرگان تا امروز در ارتباط با مباحث مطرح شده در اين زمينه واکنشی نشان نداده است.

در برخی محافل سياسی نيز مباحثی در ارتباط با احتمال کانديداتوری آيت‌الله مصباح يزدی برای رياست مجلس خبرگان مطرح است، ولی وی تاکنون اظهار نظری در اين زمينه نداشته است.

در عين حال حجت‌الاسلام روانبخش يکی از شاگردان آيت‌الله مصباح يزدی در اين ارتباط به خبرنگار ايسنا گفت: از طرف ايشان در اين ارتباط صحبتی نشده و اعلام آمادگی نکرده‌اند. به نظر من ايشان جزو بهترين گزينه‌ها در اين زمينه هستند و مشی ايشان اين نيست که خودشان کانديدا شوند، ولی اگر اعضای خبرگان در اين ارتباط به جمعبندی برسند، ممکن است تصميمی بگيرند.

با توجه به اين‌که هنوز از سوی آيت‌الله مهدوی کنی نيز موضع رسمی در مورد حضور يا عدم حضور در انتخابات هيات رييسه مجلس خبر گان اعلام نشده است، برای پاسخ به اين سوال بايد منتظر ۱۷ اسفند ماند و ديد که اعضای خبرگان چه تصميمی در اين ارتباط خواهند گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016