سه شنبه 3 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخالفت با ملاقات حضوری و مرخصی عمادالدين باقی، جرس

جرس: عمادالدين باقی از حقوق قانونی خود مانند مرخصی و ملاقات حضوری محروم است.

به گزارش رسيده به جرس، اين نويسنده و فعال حقوق بشر پس از گذشت چند ماه از بازگشتش به زندان، تاکنون نتوانسته است با خانواده اش ملاقات حضوری کند. پس از پيگيری های خانواده در نهايت صبح روز دوشنبه ۲۵ بهمن طی تماسی از دفتر دادستان تهران به خانواده باقی اطلاع دادند که با ملاقات حضوری وی موافقت شده است و برای گرفتن نامه آن به دادستانی مراجعه کنند اما پس از مراجعه آن ها به دادستانی اعلام می شود که ملاقات لغو شده است. علت لغو ملاقات هم حوادث روز ۲۵ بهمن به بعد اعلام می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همسر باقی در واکنش به اين موضوع به جرس گفت:"واقعا نمی دانم چگونه می توان ميان اين دو موضوع ارتباط برقرار کرد.فردی که در زندان است و برای دفاع از حقوق زندانيان تلاش می کرده اينک حقوق او پياپی نقض می شود." فاطمه کمالی گفت:"اگر عصبانيت معيار اين گونه برخوردها باشد آيا خانواده زندانيان سياسی نبايد عصبانی شوند که از ابتدايی ترين خواسته خود يعنی ديدار با عزيزشان مدت هاست محروم هستند؟ چرا بايد يک ملاقات حضوری با عزيز زندانی مان که تنها ۲۰ دقيقه است هم از ما دريغ شود؟"

همچنين گفتنی است با مطالبه قانونی خانواده باقی که از چندی پيش به دادستانی داده شده تا وی بتواند در مراسم ازدواج برادرش حاضر شود نيز مخالفت شده است.همسر باقی ابراز اميدواری کرد که اين واکنش های غير حقوقی پايان يابد و هرچه زودتر حقوق قانونی زندانيان سياسی استيفا شود.

عمادالدين باقی به ۷ سال زندان و ۵ سال محروميت از حقوق مدنی و رسانه ای و سياسی محکوم شده است. ۶ سال از اين حکم به دليل مصاحبه با آيت الله منتظری صادر شده که هنوز در مرحله تجديدنظر مانده است . يک سال زندان و ۵ سال محروميت باقی نيز به اتهام تاسيس انجمن دفاع از حقوق زندانيان و فعاليت هايش در دفاع از حقوق زندانيان و خانواده آنان، است. او پيش از اين نيز ۴ سال نيم زندان را در سه نوبت گذرانده است.

سال گذشته باقی پس از فوت آيت الله منتظری و پخش مصاحبه اش با وی ۶ ماه در بازداشت بود و با وجود بيماری حاد تنفسی و ديسک کمر شديد، دست کم ۵ ماه آن را در زندان انفرادی و بسته سپری کرد و به بيمارستان منتقل شد. در حالی که هنوز رای نهايی دادگاه او در اين رابطه صادر نشده بود، به بهانه اجرای حکم ديگری در ارتباط با انجمن دفاع از حقوق زندانيان ، روانه حبس شد و در اين مدت جز از پشت شيشه با خانواده خود ديدار نکرده است. لازم به ذکر است تلفن های بند ۳۵۰ نيز همچنان قطع است و ارتباط آن ها به همين ديدارهای کوتاه هفتگی و از پشت شيشه محدود شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016