دوشنبه 9 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بیانیه کمپین سفارت سبز در خصوص تشکیلات موسوم به "موج سبز"

نظر به اینکه اخیرا تشکیلاتی موسوم به موج سبز با انتشار"اطلأعیه مطبوعاتی برای آگاهی‌ اعضا ی ارشد سفارت خانه‌های ایران در خارج" مواردی را به کمپین سفارت سبز منتسب نموده، بدین وسیله این کمپین متشکل از دیپلماتها یی که در اعتراض به استبداد مذهبی‌ رژیم ولایت فقیه به جنبش دمکراسی طلبانه ملت ایران پیوسته اند لازم می‌‌داند جهت تنویر افکار عمومی نکات ذیل را یادآوری نماید:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱- در اطلأعیه تشکیلات موسوم به موج سبز گفته شده "آقای محمد رضا حیدری[موسس کمپین سفارت سبز]... به نمایندگی از موج سبز مسئول تعیین و مشخص نمودن شرایط همکاری و ماموریت این شخصیت‌ها هستند." کمپین سفارت سبز ضمن تاکید بر ضرورت همبستگی‌ ملی‌ در راه انحلال رژیم جمهوری اسلامی این نکته را روشن می‌‌سازد که آقای محمد رضا حیدری بر خلاف ادعای مطروحه در اطلأعیه "موج سبز" هرگز نماینده موج سبز نبوده است.

۲- همانگونه که متعاقب سرکوب وحشیانه مردم در عاشورای ۱۳۸۸ آقای محمد رضا حیدری با میل، اراده و خواست قلبی خود از رژیم جدا شد و به ملت پیوست، دیگر دیپلماتها یی که پس از حیدری به مردم ملحق شدند نیز با اراده آزاد خود دست به این اقدام زدند. بدیهی‌ است تشکیلات موسوم به موج سبز هیچ نقشی‌ در گسستن دیپلماتها نداشته است.

۳- در اطلأعیه مزبور گفته شده" حفظ امنیت تمامی این افراد [دیپلماتها]...در چارچوب وظایف اولیه موج سبز می‌‌باشد." لازم به ذکر است که اعضا ی کمپین سفارت سبز با سالها تجربیات دیپلماتیک و آگاهی‌ از مقررات کشور‌های میزبان به حد کافی‌ نسبت به ایمنی‌ و امنیت خودشان هشیار بوده و هرگونه ادعا مبنی بر "حفظ امنیت تمامی این افراد در چارچوب...موج سبز" عاری از حقیقت است.

۴- در خاتمه مجددا تاکید می‌‌گردد، تقویت همبستگی‌ ملی‌ خصوصا در میان اپوزیسیون خدوم و دمکراتیک، یکی‌ از استراتژی‌های کمپین سفارت سبز محسوب می‌‌شود. این کمپین با حفظ استقلال، ضمن تلاش در راه پیوستن هرچه بیشتر کارگزاران رژیم در خارج به ملت مبارز ایران، به سوی یکا یک هموطنانی که جهت انحلال حکومت اسلامی و تحقّق دمکراسی کوشش می‌‌کنند دست دوستی و همیاری دراز می‌کند.

کمپین سفارت سبزهشتم اسفند ۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016