دوشنبه 9 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه دفتر هاشمی: نگرانی از انتخاب مجدد هاشمی رفسنجانی باعث شده که دروغی را به ايشان منسوب ‌کنند، ايلنا

- مطمئن باشيد ما فی الضمير آيت‌الله هاشمی رفسنجانی برای مناصب همان است که در جلسه اخير مجمع گفتند
- طرفداران يک جريان خاص نبايد به وجدان خويش اجازه دهند که به خاطر مخالفت سياسی با يک شخصيت، اخلاق و انصاف را فراموش کنند
.


ايلنا: دفتر آيت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اظهاراتی که اخيرا درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری می شود ، بيانيه‌ای تحت عنوان « سخنی با بداخلاقان سياسی » منتشر کرد.
به گزارش ايلنا ،‌متن کامل اين اطلاعيه بدين شرح است :‌



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنچه اين روزها برای تحت‌الشعاع قرار دادن انتخابات هیأت رئيسه مجلس خبرگان رهبری در رسانه‌های معلوم‌الحال اتفاق می‌افتد، بالاتر از بداخلاقی‌های سياسی، اسلامی و انسانی است و معلوم نيست کدام هدف را دنبال می‌کنند که دروغ را به عنوان يک وسيله توجيه اقدامات خويش می‌دانند.
پس از انتشار اخبار کامل سخنان آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در جلسه اين هفته مجمع تشخيص مصلحت نظام (۷/۱۲/۸۹) مبنی بر تکليف رهبری معظم به ايشان برای حضور در انتخابات خبرگان سال ۸۵، گروهی به طريق سفسطه و مغلطه، مصاحبه‌ها، مقالات و يادداشت‌ها نوشتند که رهبری نظام هيچ نظری نفياً يا اثباتاً برای رياست خبرگان ندارند.
شايد نگرانی از انتخاب مجدد آيت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئيس مجلس خبرگان باعث شده که عده‌ای اول دروغی را به ايشان منسوب می‌کنند و سپس برای جا انداختن اين دروغ به مصاحبه و تحليل روی آوردند. حال آنکه براساس آنچه رسماً اعلام شد منظور آيت‌الله هاشمی رفسنجانی از تکليف رهبری براساس صراحت خبر روز شنبه، حضور در انتخابات بود نه رياست خبرگان!
کسانی که اين روزها با روش‌های غيرمتعارف و نابهنجار تلاش‌های مضاعفی برای رياست خبرگان انجام می‌دهند، توجه داشته باشند که اين مجلس با حضور بيش از ۸۰ نفر از مجتهدين و علمای طراز اول، وزنه‌ای در کشور است و طرفداران يک جريان خاص نبايد به وجدان خويش اجازه دهند که به خاطر مخالفت سياسی با يک شخصيت، اخلاق و انصاف را فراموش کنند.
مطمئن باشيد ما فی الضمير آيت‌الله هاشمی رفسنجانی برای مناصب همان است که در جلسه اخير مجمع گفتند و تاريخ بهترين گواه در اين ۳۰ سال است که هميشه در خطيرترين مسئوليت‌ها به انقلاب، ايران و اسلام خدمت ‌کرده‌اند و الان نيز تا هميشه سربازی از سربازان جمهوری اسلامی هستند و خواهند بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016