چهارشنبه 11 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان کل کشور: سران فتنه در منزل‌شان هستند، ايسنا

دادستان کل کشور بار ديگر تاکيد کرد که سران فتنه در زندان حشمتيه نيستند و با محدوديت‌هايی در ارتباطات‌شان در منزل‌شان هستند.


به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) غلامحسين محسنی‌اژه‌ای در حاشيه‌ی همايش دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: در اين همايش چند کارگروه تشکيل شده که پيرامون موضوعات مختلفی بحث و بررسی می‌کنند اما موضوع اصلی همايش، ارتقای امنيت اجتماعی است.

وی افزود: طبيعی است آسيب‌ها و مشکلاتی که در طول سال جاری داشتيم هم توسط يک کارگروه بررسی می‌شود و من به عنوان دادستان کل کشور و سخنگوی قوه‌ی قضاييه تاکيد می‌کنم که بايد نسبت به اطلاع‌رسانی صحيح، سريع و شفاف به مردم گام برداشته شود و اين همايش يک همايش کاربردی، عملياتی و مفيد برای دستگاه قضايی و مردم باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ی اظهارات رييس قوه‌ی قضاييه مبنی بر برخورد با کسانی که نسبت به مسوولان هتاکی‌هايی انجام می‌دهند، اظهار کرد: قبلا هم گفته‌ام بداخلاقی، اقدامات خلاف قانون و اقدامات خودسرانه بد است. همه‌ی مردم و مسوولان بايد کمک کنند تا يک فرهنگ متناسب با آن‌چه اسلام می‌پسندد در جامعه داشته باشيم و اگر کسانی می‌خواهند خودسرانه اقدامی داشته باشند جايی که لازم است تذکر و جايی که لازم است هشدار داده شود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به اين سوال که انتقاد قوه‌ی قضاييه از کسانی که از حضور در دادگاه اجتناب می‌کنند مشخصا درباره‌ی چه کسانی بود؟ اظهار کرد: ايشان اشاره داشتند خوب است همه از بزرگان مکتب‌مان تأسی داشته باشيم که هر وقت قانون مطلبی را می‌گويد در مقابل قانون خاضع باشيم و اگر کسی به محکمه احضار شد در مقابل قانون ايستادگی نکند و در دادگاه حاضر شود و از خود دفاع کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ی تبرئه‌ی متهم باند عقرب سياه و تعجب برخی رسانه‌ها از صدور اين حکم، اظهار کرد: رييس قوه‌ی قضاييه خودشان نسبت به اين موضوع حرف داشتند، پرونده را خواندند و دستوراتی هم صادر کردند.

دادستان کل کشور توضيح داد: وقتی دادگاه نمی‌تواند با توجه به موارد مطرح در پرونده و قرائن و شواهد به مجرميت فردی برسد و او را تبرئه می‌کند بايد بپذيريم و اگر بی‌جهت فضاسازی کنيم به ضرر همه است. برعکس اگر واقعا قاضی طبق ضوابط آيين دادرسی بررسی کرد و کسی مجرم شناخته شد، برخی در تمام مراحل دادرسی از احضار، رسيدگی و محکوميت فردی که ممکن است دارای موقعيت اجتماعی باشد شروع به جوسازی می‌کند.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به اين سوال که شما در سخنرانی خود بيان کرديد اگر ‌٥/١ ميليون ورودی پرونده را در تعداد بازپرسان و دادياران تقسيم کنيم رقم قابل توجهی می‌شود، اين رقم دقيقا چقدر است؟ گفت: مسلما بر اثر کمبود قاضی، کار قضات ما زياد است و قضات با احساس مسووليت از وقت خود و خانواده‌شان کم می‌گذارند و به پرونده‌ها رسيدگی می‌کنند و معمولا در پايان سال تعداد پرونده‌های مختومه به اندازه‌ی وارده است ولی بار سنگينی بر دوش دادسراها و دادگاه‌ها نيز وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ی ادعای دستگيری سران فتنه توسط رسانه‌های خارجی، گفت: روز سه‌شنبه هم به اين سوال پاسخ دادم که ادعای آنها مبنی بر اين‌که اين افراد بازداشت شده و به زندان حشمتيه برده شده‌اند کذب است. آنها در منازل‌شان هستند ولی محدوديت‌هايی در ارتباطات آنها ايجاد شده است.

دادستان کل کشور در پاسخ به پرسشی درباره‌ی وضعيت روز سه‌شنبه تهران و تعداد افراد بازداشت شده گفت: دشمنان ما و صهيونيست‌ها و آمريکا در روزها در راس آنها اين روزها خيلی تلاش می‌کنند که از يک کار کوچک هم فيلمی تهيه کنند و بگويند ايران هم تظاهرات است و مردم ناراضی هستند. با وجود اين همه هياهو و تبليغات، مردم با اين دروغ‌پراکنی‌ها آشنا هستند و يکی از نشانه‌های دروغ‌پراکنی‌های‌شان، استيصال‌شان است. اگر کسی بتواند کاری از پيش ببرد نياز به داد و فرياد نيست و کسانی که به اين وسايل کذب دست می‌زنند، می‌دانند جايگاه و پايگاهی ندارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016