پنجشنبه 12 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخالفت با مرخصی مسعود باستانی، روزنامه نگار زندانی، کلمه

در آستانه فرارسيدن عيد نوروز نه تنها هيچ نشانی از آزادی زندانيان سياسی حوادث پس از انتخابات ديده نمی شود . که حتی ماموران وزارت اطلاعات و بازجويان با مرخصی زندانيان بی گناه نيز مخالفت می کنند . مسعود باستانی، روزنامه نگار زندانی يکی از روزنامه نگارانی است که بيش از هيجده ماه حبس را در زندان های اوين و رجايی شهر بدون يک روز مرخصی سپری کرده است، اما همچنان مسوولان قضايی بدون ارايه هيچ دليل مشخصی با مرخصی او مخالفت می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار کلمه ، اين روزنامه نگار زندانی که برای درمان نيز بارها درخواست مرخصی کرده است اما همچنان در زندان نگهداری می شود و حتی يک روز نيز برای مرخصی درمانی از زندان خارج نشده است .او نوروز سال گذشته را نيز در ميان زندانيان عادی در زندان رجايی شهر سپری کرد .

وی در تيرماه سال ۸۸ دستگير شد. ماموران امنيتی وقتی در نخستين روزهای پس از انتخابات اين روزنامه‌نگار را در خانه خود نيافتند، همسر و دو ميهمان او را با خود به اوين بردند. وی پس از تماس دادستانی برای ارائه مدارک مورد نياز برای آزادی همسرش، راهی دادگاه انقلاب شد و ازآن زمان تاکنون ديگربه منزل بازنگشته است . مهسا امرآبادی، همسر وی دو ماه بعد با قرار وثيقه از زندان آزاد شد و دوستان او نيز پس از مدتی اززندان رهايی يافتند .امرآبادی بار ديگر، در تجمع اعتراضی دهم اسفندماه بازداشت شد و هم اکنون در بند دو الف سپاه به سر می برد.

مسعود باستانی متولد سال ۱۳۵۷ در شهر اراک است و با نشريات شرق، کارگزاران و وبسايت “جمهوريت” همکاری داشته است . او از جمله کسانی است که به نخستين دادگاه دسته‌جمعی متهمان انتخاباتی آورده شدند.وی هم اکنون با زندانيان سياسی ديگر در زندان رجايی شهر به سر می برد .زندانيانی چون عيسی سحرخيز، احمد زيدآبادی، داوود سليمانی، منصور اسانلو، رسول بداقی، مهدی محموديان و حشمت‌‌‌‌‌‌‌الله طبرزدی..

مسعود باستانی در زندان گوهر دشت کرج ماهی دو مرتبه می تواند با خانواده خود ملاقات ‌کند، همچنين از مدتها پيش امکان تماس تلفنی اين افراد با خانواده هايشان قطع شده است .او توسط قاضی صلواتی به شش سال حبس محکوم شده است .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016