یکشنبه 22 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاریجانی: منحنی تهدیدات علیه جمهوری اسلامی روند نزولی را طی می‌کند، مهر

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: منحنی تهدیدات علیه جمهوری اسلامی رو به صعود نیست بلکه به دلیل پایداری جمهوری اسلامی و استقامت مردم بر آرمانهای انقلاب این منحنی سیر نزولی را طی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر علی لاریجانی صبح امروز یکشنبه در همایش پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه در پدافند عامل دو نوع تهدیدات عمومی وجود دارد، تهدیدات عمومی و اختصاصی، افزود: ارزیابی کلی من از شرایط تهدیداتی که نسبت به جمهوری اسلامی در وضعیت فعلی وجود دارد این است که این تهدیدات نسبت به گذشته خیلی کمتر است و جمهوری اسلامی بیشتر در عرصه سیاسی مواجه با نعره های سیاسی است و اینها تنها صوت هستند و در مقام عمل خیلی مهم نیست.

وی همچنین با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت: وزن، جایگاه، نوع و رفتار سیاسی ایران در قبال تحولات کشورهای اسلامی منطقه نشان داده است که ایران یک نوع صداقت با ملت ها دارد و با توجه به ویژگی الهام بخشی که کشور ما در انقلاب های منطقه داشته است این موضوع برای برخی از کشورهای ابرقدرت تهدید به حساب می آید. چرا که آنها به دنبال استفاده کردن از منابع کشورهای منطقه برای تحقق اهداف خود هستند و موضوع ایران اشکال و مزاحمتی برای آنها است.

لاریجانی همچنین اظهار داشت: خصوصیت الهام بخش انقلاب اسلامی برای برخی از دیکتاتورهای کوچولوی منطقه هم مزاحمت بوجود آورده است.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه ابرقدرت ها و دیکتاتورهای منطقه باید از تحولات منطقه درس بگیرند افزود: در دوره های مختلف نوک پیکان غرب به سمت ایران بود و با انتشار اسناد ویکی لیکس مشخص شد که برخی از کشورهای کوچک منطقه نیز در آغوش کشورهای بزرگ به سیاحی درباره ایران و گاهی تحریک کشورهای بزرگ نسبت به ایران می پرداختند.

لاریجانی با اشاره به اینکه اکنون زمان این شرایط و تهدیدات نسبت به جمهوری اسلامی ایران گذشته است، تصریح کرد: شرایط ایران اکنون در وضعیت تثبیت قرار گرفته است و آنان نمی توانند وضعیت تخاصمی نسبت به ایران داشته باشند.

وی با بیان اینکه انقلاباتی که اکنون در کشورهای اسلامی رخ داده است و به انقلابات عصری معروف شده است موضوع کوچکی نیست ادامه داد: بسیاری از کشورها همچون آمریکا رفتاری دوگانه با این موضوع دارند و اگر اقدامی نیز در این راستا می کنند به جهت بهره برداری های خود از منابع این کشورها در آینده است و هیچ کمکی به کشورها نکرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس قوه مقننه با اشاره به وضعیت لیبی و مصوبه اخیر سازمان ملل درباره این کشور، گفت: متاسفانه اقدام عملی در قبال لیبی انجام نشده است و آنها چیزهایی را نوشته اند تا در آینده بتوانند از منابع این کشور بهره برداری کنند.

لاریجانی اظهار داشت: در جریان تحولات منطقه جمهوری اسلامی ایران از اراده ملت ها حمایت کرده و می گوید ما اراده ملت ها را حقوق آنان می دانیم و حق آنان است که از حکومت مردمی و استقلال برخوردار باشند و بخواهند که از زیر یوغ آمریکا خارج شوند.

وی تاکید کرد: امروز دوران رفتارهای تخاصمی آمریکا به پایان رسیده است و همانگونه که کلینتون در صحبت های خود در سنا اظهار داشتند که ما پیشنهاد کمک به انقلابیون منطقه را دادیم و آنها گفته اند حاضر نیستیم مدیریت آمریکا در تحولات و انقلاب ها را بپذیریم گفت این نشان از اصالت انقلاب های منطقه دارد .

لاریجانی ادامه داد: در شرایط کنونی آنها جایگاه ایران را می دانند و علیرغم صحبت های خصمانه ای که نسبت به ایران داشته اند جمهوری اسلامی همچنان مواضع شفاف خود را در قبال حمایت از انقلاب های منطقه را حفظ می کند.

لاریجانی گفت: اگر قرار باشد منحنی تهدیدات جمهوری اسلامی ایران را ترسیم کنیم باید بگوییم که این منحنی رو به صعود نیست و به دلیل پایداری جمهوری اسلامی و استقامت ملت ایران بر آرمان های انقلاب منحنی تهدیدات به سمت نزول پیش می رود.

رئیس مجلس ادامه داد: به همین دلیل باید مسیر طی شده گذشته را ادامه دهیم و از نظر استراتژی جمهوری اسلامی که بر پایداری و استقامت است بر همین استراتژی که منجر به عزتمندی ما شده است پافشاری کنیم و راههای ورود و ضربه زدن دشمن را نیز شناسایی کنیم.

وی تاکید کرد: باید تحلیل های واقعی از تهدیدات نسبت به جمهوری اسلامی داشته باشیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016