پنجشنبه 26 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرگ مشکوک برادر فردی که با نمادهای سبز به بالای جرثقيل رفته بود، جرس

جــرس: بنا به گزارش منابع حقوق بشری، برادر اکبر امينی، جوان حامی جنبش سبز که روز ۲۵ بهمن امسال از جرثقيلی در تهران بالا رفته و درحالی که با در دست داشتن تصاوير شهدا و رهبران جنبش سبز شعار می داد، به طرز مشکوکی درگذشت.

به گزارش «کانون حمايت از خانواده های جانباختگان و بازداشتی ها»، حسين امينی برادر جوانترِ اکبر امينی، هموطنی که ٢۵ بهمن امسال بر بالای جرثقيل ندای دادخواهی سر داده بود، در يک مرگ مشکوک از اين جهان چشم فروبست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين گزارش می افزايد: "حسين امينی جوان حدوداً ٢٨ساله ای بوده که هيچ مشکل و بيماری خاصی طی دوران زندگی اش نداشت، اما در حالت غير عادی ، به گفته پزشکی قانونی دچار سکته قلبی گرديده و جان باخته است و هنوز هيچ دليل قانع کننده ای از طرف پزشکی قانونی به خانواده حسين ارائه نشده که علت مرگ وی ،چه بوده است، اما سراسيمه برای وی جواز دفن صادر شده و او را در کاشان به خاک سپرده اند."

گزارش مزبور تاکيد می کند که "اين امر نمی تواند بدون دليل و ارتباط با وضعيت برادر شجاعش اکبر امينی که هم اکنون در زندان اوين محبوس می باشد، اتفاق افتاده باشد و سمت و سوی اتهامات به مرگ مشکوک توسط عناصر امنيتی حکومتی است که خواسته اند بدين صورت اکبر امينی و خانواده اش را دچار مشکل جدی کنند."

همچنين به نقل از يک شاهد آمده است: "هنوز از چگونگی مرگ حسين امينی اطلاعی دردست نيست و هم بندان اکبر امينی در زندان اوين، جهت مرخصی او و شرکتش درمراسم بزرگداشت حسين قصد اعتصاب غذا دارند."

اين گزارش می افزايد: "مراسم ختم وی روز دوشنبه در مسجد وليعصر واقع در خيابان سبلان شمالی ابتدای گلبرگ غربی ازساعت دو و نيم تا چهار برقرار است."

گفتنی است بعد از بازداشت اکبر امينی، که با نمادهای سبز مراسم بيست و پنج بهمن امسال را در بالای جرثقيلی در تهران آغاز کرده بود، خانواده او توسط نيروهای امنيتی تحت فشار برای انجام مصاحبه با صدا و سيما و اعلام عدم ثبات روانی اکبر بودند، و تهديد شده بودند که امکان دارد حکم اعدام نيز برای وی صادر گردد.

اکبر امينی که در جريان اعتراضات سال گذشته نيز چند ماهی بازداشت بوده، در روز حادثه به همراه پارچه های سبز و تصويری از شهدای سبز و همچنين راهبران جنبش، بالای جرثقيل رفته و گردن خود را با طناب آبی به جرثقيل بسته بود تا در صورت دخالت ماموران به دار آويخته شود.

گفتنی است ابراهيم نکونام، رئيس کميسيون اصل نود مجلس، چندی پيش در جريان قرائت گزارش مجلس از وقايع بيست و پنج بهمن، ادعا کرده بود: "...سران فتنه داخلی علی رغم اطلاع از حمايتهای خارجی نه تنها فراخوان خود را لغو نکردند بلکه بر راهپيمايی غيرقانونی اصرار کردند. برای اين منظور جوانی را با دوبار سابقه دستگيری به بالای جرثقيل فرستادند تا شعارهايی به نفع جريان سبز ارائه دهد و رسانه های خارجی آن را نمايش دهند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016