چهارشنبه 10 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعيت نامشخص و بلاتکليف تقی رحمانی در زندان، جرس

جــرس: با گذشت بيش از پنجاه روز از بازداشت تقی رحمانی از فعالان ملی مذهبی و مشاور مهدی کروبی، همچنان از وضعيت و سرنوشت اين فعال سياسی و پژوهشگر، خبری در دست نمی باشد.

به گزارش منابع خبری جرس، رحمانی که شامگاه بيستم بهمن ماه ٨٩، و در پی فراخوان راهبران جنبش سبز برای خيزش ٢۵ بهمن در تهران بازداشت شده بود، همچنان در وضعيت نامشخص و بلاتکليف به سر می برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش، ارتباط اين فعال سياسی از يک هفته پيش از سال جديد با خانواده اش قطع شده و حتی اجازه تلفن يا ملاقات عيد را نيافته است. اين مسئله موجب نگرانی خانواده وی شده و مراجعات آنها به مراجع قانونی و زندان اوين، تاکنون بی پاسخ مانده است.

گقتنی است در پی بازداشت تقی رحمانی، همسر وی نرگس محمدی بنا به تشخيص پزشکان معالج و جهت کنترل آثار فشارعصبی مجددی که بر او وارد شده بود، بعد از چند روز در بيمارستان بستری شد. اين فعال حقوق بشری، قبل از بستری شدن در بيمارستان، نامه ای سرگشاده خطاب به دادستان تهران نوشته و با شرح آنچه بر خانواده اش طی يورش نيمه شب ماموران لباس شخصی گذشت، خاطرنشان ساخته بود "...احساس کردم سرزمين مادری‌ام به تاراج رفته و من بی‌پناه در سرزمينی غريب و بيگانه‌ام... احساس می‌کنم ديگر مرگ ما را سزاوار است و بس."

لازم به ذکر است در ادامه احضار فعالان سياسی توسط نهادهای امنيتی و اطلاعاتی، روز سه شنبه نهم فرودين ماه منابع خبری گزارش داده اند که ماموران وزارت اطلاعات در تماسهای مکرر با منزل و خانواده رضا عليجانی اين فعال ملی - مذهبی را نيز احضار کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016