چهارشنبه 17 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش وزير دفاع به اظهارات وزير دفاع بريتانيا: دولت انگليس به جای اظهارات مشمئزکننده از مردم منطقه عذرخواهی کند، ايلنا

برنده اصلی بيداری اسلامی، مردم مسلمان و آزاده منطقه هستند که از سياست‌های استعماری، استبدادی و مداخله‌جويانه آمريکا و انگليس به ستوه آمده‌اند و برای رهايی از سلطه آنان قيام کرده‌اند.


ايلنا: وزير دفاع کشورمان در واکنش به اظهارات اخير وزير دفاع انگليس گفت: دولتمردان اين کشور بجای اين اظهارات مشمئزکننده که نتيجه‌ای جز تشديد نفرت عمومی ندارد، از مردم منطقه عذرخواهی کرده و بيش از اين عليه منافع ملی آنان اقدام نکنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری ايلنا و به نقل از اداره کل تبليغات دفاعی وزارت دفاع، سردار احمد وحيدی وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح که برای شرکت در هشتاد و هشتمين سفر استانی به استان کرمانشاه سفر کرده است، در واکنش به اظهارات اخير ويليام فوکس وزير دفاع انگليس مبنی بر اينکه در صورتی که ايران برنده تحولات کنونی منطقه باشد، نه تنها برای منطقه بلکه برای امنيت جهان عامل خطر خواهد بود، طی سخنانی اظهار داشت: برنده اصلی بيداری اسلامی، مردم مسلمان و آزاده منطقه هستند که از سياست‌های استعماری، استبدادی و مداخله‌جويانه آمريکا و انگليس به ستوه آمده‌اند و برای رهايی از سلطه آنان قيام کرده‌اند.
وحيدی با بيان اينکه کشورهای غربی بويژه آمريکا و انگليس که دارای ماهيت جنگ‌طلبانه، مداخله جويانه و سلطه‌گر هستند، بر اثر تحولات منطقه و حرکت‌های مردمی ضدسلطه آنان، سردرگم و مبهوت شده‌اند، گفت: آنان دچار تناقض‌گويی شده‌اند، از طرفی تحولات منطقه را حرکتی برای آزادی و اصلاحات اعلام می‌کنند، اما در عين حال اظهار می‌دارند در صورتيکه ايران برنده تحولات منطقه باشد، امنيت جهانی به مخاطره می‌افتد. اگر سمت و سوی تحولات منطقه به سوی آزادی ملتها و اصلاحات است، پس نگرانی آنان از چيست؟
وی افزود: البته برای ما روشن است که علت اصلی نگرانی آنان قطع شدن دست آنان از ذخاير و منابع سرشار منطقه است که با قيام و پايداری ملتها در حال تحقق است. مطمئناً هوشياری مردم منطقه مانع از سوء استفاده قدرتهای سلطه‌گر از تحولات اخير خواهد شد و تلاشهای تفرقه‌افکنانه آنان را ناکام می‌کند.
وحيدی در ادامه تاکيد کرد: سابقه سياه استعمار پير انگليس نشان می‌دهد که آنان نه نگران حقوق بشر هستند و نه آزادی و استقلال کشورها و ملتهای منطقه را محترم می‌شمارند. جنايات بيشمار آنان در اقصی نقاط جهان، توليد انبوه سلاح‌های کشتار جمعی و حمايت بی‌قيد و شرط از رژيم تروريستی و هسته‌ای اسرائيل و برخورد خشونت‌آميز آنان با مردم کشور خودشان گواه اين مدعاست.
وزير دفاع در بخش ديگری از سخنان خود تکرار ادعاهای بی‌پايه و اساس آنان در خصوص تلاش ايران برای دستيابی به سلاح هسته‌ای با هدف انحراف افکار عمومی جهان از مطالبات بر حق مردم منطقه ذکر کرد و افزود: تکرار اين ادعای دروغ، اهداف ديگری نيز دارد که از جمله سرپوش گذاشتن به خطرات ناشی از انبار سلاح‌های هسته‌ای رژيم غاصب صهيونيستی است که کل منطقه را تهديد می‌کند.
وحيدی در پايان خاطرنشان کرد: ملت ايران و ملت‌های منطقه در طول تاريخ شاهد اقدامات ضدبشری و ضدايرانی دولت انگليس بوده و همين موجب انزجار و نفرت ملت‌های منطقه از دولت انگليس شده‌ است. دولتمردان اين کشور بجای اين اظهارات مشمئزکننده که نتيجه‌ای جز تشديد نفرت عمومی ندارد، از مردم منطقه عذرخواهی کرده و بيش از اين عليه منافع ملی آنان اقدام نکنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016