دوشنبه 22 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وعده‌های کذب دادستانی تهران پيرامون مرخصی ارسلان ابدی، رهانا

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
ارسلان ابدی دانشجوی۲۶ ساله زندانی دانشگاه بين المللی قزوين که حدود ۵۰۰ روز از زندانی شدن وی ميگذرد و بدون مرخصی در بند ۳۵۰ اوين در زندان به سر می برد.

با گذشت ۵۰۰ روز از زندانی شدن ارسلان ابدی دانشجوی ٢۶ ساله زندانی دانشگاه بين المللی قزوين، که در حال گذراندن ۶ سال حبس خود می باشد، وی همچنين بدون مرخصی در بند ٣۵۰ اوين در زندان به سر می برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر پايه گزارش ارسال به «رهانا» سامانه خبری «خانه حقوق بشر ايران»‌ چند ماهی است که دادستانی تهران بطور مداوم وعدۀ اعطای مرخصی و آزادی وی را می دهد، ولی هر دفعه خانواده وی با مراجعه به زندان برای آزادی ارسلان، با کذب بودن ادعای دادستانی تهران مواجه می شوند.

گفتنی است مادر ارسلان ابدی هنوز به خاطر قول های شخص جعفری دولت آبادی دادستان تهران حاضر به مصاحبه با هيچ خبرنگار و شبکه و سايت خبری درباره وضعيت فرزند خود نيست ، اين در صورتی است که جعفری دولت آبادی حتی قول ازادی کامل ارسلان ابدی را برای عيد نوروز داده بود ولی خانواده وی هر روز با وعده های کذب دادستانی تهران مواجه می شود و هنوز خبری از مرخصی اين دانشجو نيست.
ارسلان ابدی که از بازداشت شدگان حوادث روز عاشورا ست در ابتدا توسط دادگاه بدوی در شعبه‌ ۱۵ دادگاه انقلاب، به ۹ سال و نيم حبس محکوم شده و پس از درخواست تجديدنظر خواهی، اين حکم توسط شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس تعزيری تقليل يافت.

کيفرخواست ارسلان ابدی ابتدا “محاربه” و “فساد فی‌ الارض” عنوان شده بود که پس از چندی با توجه به فشار افکار عمومی و برخی از مسئولين، اين کيفرخواست تغيير کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016