چهارشنبه 24 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سومين روز اعتصاب غذای زندانيان سياسی رجايی شهر، کلمه

اعتصاب غذای جمعی از زندانيان سياسی زندان رجايی شهر در اعتراض به وضعيت نامناسب خود در اين زندان وارد سومين روز خود شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، تعدادی از زندانيان سياسی اين زندان در اعتراض به شرايط نامناسب رفاهی و بهداشتی اين زندان و همچنين محروم بودن زندانيان سياسی از حقوق اوليه مانند ملاقات حضوری، مرخصی و تلفن از روز يکشنبه ۲۱ فروردين ماه اعتصاب غذای خود را آغاز کردند .

براساس خبرهای رسيده به کلمه، اين زندانيان همگی در اعتصاب غذای تر به سر می برند.يعنی فقط آب می نوشند و از خوردن هرگونه مواد غذايی خودداری می کنند.تاکنون مسوولان زندان از هرگونه توجه به خواسته های زندانيان و رسيدگی پزشکی به آنها خودداری کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بين زندانيانی که در اين زندان دست به اعتصاب غذا زده اند نام منصور اسانلو، رسول بداقی، عيسی سحر خيز، حشمت طبرزدی، مهدی محموديان، کيوان صميمی، رضا رفيعی، جعفر اقدمی، علی عجمی، مجيد توکلی، بهروز جاويد تهرانی به چشم می خورد .

زندانيان سياسی رجايی شهر پيش از اين در همبستگی با فخرالسادات محتشمی پور و در اعتراض به فشارهای وارده به خانواده های زندانيان سياسی دست به يک اعتصاب غذای يک روزه زده بودند.

اين زندانيان اعلام کرده اند که تا رسيدن به حقو اوليه خود به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.

در مرخصی های نوروزی امسال نام هيچ يک از زندانيان سياسی زندان رجايی شهر ديده نشد، موضوعی که موجب اعتراض زندانيان اين زندان و خانواده هايشان شده است. آنها می گويند به نظر می رسد زندانيان زندان رجايی شهر به فراموشی سپرده شده اند . همچنين شرايط نگهداری و وضعيت تغذيه اين زندانيان نيز بسيار نامناسب است و آنها از هر گونه وسيله رفاهی در زندان محرومند. اين در حالی است که ملاقات حضوری و مرخصی از حقوق اوليه همه زندانيان است و زندانيان با جرايم سنگين مانند قاچاقچيان مواد مخدر هم از اين حقوق بهره مندند .

در ميان اعتصاب کنندگان زندان رجايی شهر نام زندانيان سياسی قديمی مانند بهروز جاويد تهرانی و منصور اسانلو و حشمت الله طبر زدی به چشم می خورد، همچنين مجيد توکلی، فعال دانشجويی و کيوان صميمی، روزنامه نگار دو زندانی سياسی هستند که سال گذشته در اعتصاب غذای زندانيان سياسی زندان اوين که با نام اعتصاب غذای ۱۵ زندانی سياسی معروف شد شرکت داشتند، اين دو پس از اين اعتصاب غذا به زندان رجايی شهر تبعيد شدند . کيوان صميمی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به شش سال حبس تعزيری محکوم شده است، او يک سال است که ازهيچ مرخصی استفاده نکرده است .مجيد توکلی هم به هشت سال حبس تعزيری محکوم شده است .

منصور اسانلو يکی از اعتصاب کنندگان زندان رجايی شهر به مدت چهار سال است که از مرخصی محروم بوده است. ريس سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبسرانی در حالی دست به اعتصاب غذا می زند که به دليل ناراحتی قلبی شرايط جسمی بسيار نامناسبی دارد .او بارها از دادستان تهران برای درمان درخواست مرخصی پزشکی کرده است اما هر بار دادستان تهران با اين خواسته اش مخالفت کرده است . اسانلو از جمله زندانيانی است که انگار همه فشارها را تاب می آورد اما از خواسته های قانونی اش پا عقب نمی گذارد .شايد به همين خاطر بود که بعد از خروج از کشور و با وجود آنکه می دانست دوباره به زندان خواهد رفت به کشور بازگشت .

رسول بداقی، معلم زندانی از ديگر زندانيان اعتصاب کننده زندان رجايی شهر است که به شش سال حبس تعزيری محکوم شده است. او نيز پس از مدتی زندانی بودن در زندان اوين به زندان رجايی شهر تبعيد شد او سه کودک خردسال دارد و تاکنون نيز از هر گونه مرخصی محروم بوده است .

عيسی سحرخيز ،روزنامه نگار زندانی هم در اعتصاب غذای زندانيان اين زندان شرکت دارد، اين روزنامه نگار هم به شدت بيمار است و بارها در خواست مرخصی درمانی داده است با اين همه او نيز به همراه ديگر زندانيان اين زندان در اعتراض به شرايط نامناسب اين زندان دست به اعتصاب غذا زده است .اين زندانی که از زندانيان حوادث پس از انتخابات محسوب می شود تاکنون از هيچ مرخصی استفاده نکرده است.

مهدی محموديان و رضا رفيعی فروشانی دو روزنامه نگار زندانی ديگر هستند که در اين اعتصاب غذا ديگران را همراهی می کنند . محموديان از ۲۵ شهريور‌ماه سال گذشته بدون مرخصی در زندان به سر می برد. او به پنج سال حبس تعزيزی محکوم شده است .

رضا رفيعی فروشانی هم در تاريخ ششم تير ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به زندان اوين منتقل شد. وی که در دادگاه‌ های نمايشی بازداشت‌ شدگان پس از انتخابات شرکت داده شده بود، در دادگاه بدوی به هفت سال زندان محکوم شد که اين حکم در دادگاه تجديد نظر به سه سال ونيم زندان کاهش پيدا کرد.

حشمت الله طبر زدی ، ۵٣ ساله، روزنامه نگار و دبيرکل جبهه دمکراتيک ايران،هم در اين اعتصاب غذا شرکت کرده است او با اينکه پيش از اين ده سال را در زندانهای جمهوری اسلامی گذرانده بود بيش از يک سال و نيم که دوباره زندانی شده است و اين بار هم به هشت سال زندان محکوم شده است .

بهروز جاويد تهرانی ، جعفر اقدمی، علی عجمی سه زندانی سياسی ديگر هستند که برای چندمين بار در زندان دست به اعتصاب غذا می زنند جاويد تهرانی که سالهاست در زندان رجايی شهر است برای چندمين باردر اعتراض به شرايط نامناسب زندان دست به اعتصاب غذا می زند. بهروز جاويد تهرانی در سال ۱۳۷۸ برای اولين بار بازداشت و به هشت سال حبس محکوم شد. او پس از تحمل چهار سال حبس با آزادی مشروط از زندان بيرون آمد. وی در ۲ خردادماه سال ۱۳۸۷ بار ديگر بازداشت شد و تاکنون بدون مرخصی در زندان به سر می برد شرايط روحی و جسمی اين زندانی سياسی نامناسب گزارش می شود .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016