جمعه 26 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه زندانيان سياسی رجايی شهر در خصوص ادامهٔ اعتصاب غذا در هفته‌های آتی، هرانا

خبرگزاری هرانا - جمعی از زندانيان سياسی محبوس در بند امنيتی زندان رجايی شهر کرج، با انتشار بيانيه‌ای ضمن اينکه اعتصاب غذای خود در يکشنبهٔ گذشته (۲۱ فروردين ماه) را تنها يک روز و نمادين خواندند، با اعلام برنامه، از ادامهٔ آن در هفته‌های آتی خبر دادند.

اين زندانيان علاوه بر اين از رئيس سازمان ملل متحد،‌ بان کی مون، خواسته‌اند که نماينده ويژه خود را برای بازديد از شرايط ايران و تهيه گزارش کامل از وضعيت آزادی و حقوق بشر در ايران بويژه وضعيت زندان‌ها و زندانيان سياسی اعزام نمايد.

متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در شرايطی که از سوی ملت‌های تحت ستم ديکتاتور‌ها و خودکامگان و نيز مبارزان راه آزادی و دموکراسی، برگ‌های جديدی از تاريخ مبارزات منطقه با سرنگونی مبارک‌ها و بن علی‌ها نوشته می‌شود؛ حاکمان ايران در حالی از تريبون‌های داخلی و خارجی و در جوار مقام‌های بين المللی از حقوق انسان‌ها دم می‌زنند که ملت ايران تحت شديد‌ترين فشارهای سياسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی قرار دارد و از حقوق اساسی خويش محروم مانده است و حاکميت از طريق ايجاد فضای رعب و وحشت و اعمال يک حکومت امنيتی- پليسی، جلوی فعاليت احزاب و گروه‌های منتقد سياسی را گرفته و آن‌ها را منحل نموده، مطبوعات و روزنامه‌های آزادی خواه و مستقل را توقيف کرده و فعالان سياسی و کنشگران اجتماعی را بازداشت و زندانی کرده يا به سکوت واداشته و يا مجبور به ترک از وطن نموده است در ‌‌نهايت رهبران جنبش سبز و همراهانشان را به صورت غير قانونی در شرايط حبس خانگی قرار داده است.

مردم مبارز ايران، فعالان سياسی و مدنی به ويژه فعالان دانشجويی که در روزهای ۲۵ بهمن و اول اسفند و سه شنبه‌های پايانی سال ۸۹ نشان دادند همچنان پرشور و پرنشاط در ميدان مبارزه حضور دارند، بی‌ترديد در جهت حمايت از دوستان و همراهان خود در اين ايام به روش‌های مسالمت آميز با نافرمانی مدنی يا اعتصابات و اجتماعات و کمپين‌های گوناگون با نه به ديکتاتور به حمايت از درخواست‌های بر حقی که خواست واقعی ملت و در مسير تضعيف وضعيت موجود از تحقق آزادی و دموکراسی و حقوق بشر در ايران گام برداشتند.

بر همين اساس ما زندانيان سياسی- عقيدتی اعم از فعالان سياسی، حقوق بشری، مطبوعاتی، دانشجويی و صنفی در اعتراض به شرايط تحميلی، که ناقض اعلاميه جهانی حقوق بشر و اصول مربوط به حقوق اساسی شهروندان حتی در قانون اساسی ايران است، ضمن اعتراض به روند بازداشت و محاکمه خويش اعلام می‌داريم تا زمانی که در شرايط حاکم بر جامعه و محدوديت‌های اعمال شده عليه خود و خانواده‌هايمان بهبود اساسی صورت نگيرد و دست کم شرايطی که مسئولان جمهوری اسلامی برای مردم منطقه می‌خواهند در کشورمان نيز حاکم نگردد، به اعتراض مسالمت آميز خود با «نه به ديکتاتور» ادامه خواهيم داد.

هم چنين از دبير کل سازمان ملل جناب آقای‌بان کی مون درخواست می‌کنيم، نماينده ويژه خود را برای بازديد از شرايط ايران و تهيه گزارش کامل از وضعيت آزادی و حقوق بشر در ايران بويژه وضعيت زندان‌ها و زندانيان سياسی اعزام نمايد.

از سويی خود نيز در آستانه مناسبت‌های بين المللی و داخلی چون روز جهانی کارگر، روز معلم، روز جهانی مطبوعات و ۲۲ خرداد به اقدام‌های اعتراضی مثل اعتصاب غذا تا تحقق کامل درخواست‌های خويش به به ترتيب برنامه زير ادامه خواهيم داد.

پس از تجربه‌های اعتصاب غذای يکشنبه ۲۱ فروردين، ما جمعی از زندانيان سياسی و فعالان سياسی و مدنی در هفته نخست از روز يکشنبه ۲۸ فروردين اعتراض سياسی خود را با اعتصاب غذا به مدت يک روز آغاز می‌نمائيم، در هفته دوم روز يک شنبه ۴ اردی بهشت و دوشنبه ۵ اردی بهشت به مدت دو روز به اعتصاب غذا خواهيم کرد.

در هفته سوم نيز همزمان با روزجهانی کارگر و روز معلم و روز جهانی مطبوعات در روزهای يک شنبه ۱۱ ارديبهشت و دوشنبه ۱۲ ارديبهشت و سه شنبه ۱۳ ارديبهشت همبستگی خود را با کارگران، معلمان و روزنامه نگاران در اعتراض به فشار‌ها و ستم‌های فراوان برايشان با سه روز اعتصاب غذا اعلام می‌داريم.

اعتراضات در هفته‌های چهارم و پنجم نيز از يکشنبه‌های اين هفته به مدت ۴ و ۵ روز ادامه خواهد يافت و روزهای ۱۸ الی ۲۱ اردی بهشت و ۲۵ تا ۳۰ اردی بهشت روزهای اعتصاب غذای ما خواهد بود.

در صورتی که حاکميت حاضر نشوند دست از خودکامگی برداشته و تمامی مفاد حق قانونی ملت را بر مبنای اعلاميه جهانی حقوق بشر اجرا کند اين حرکت اعتراضی از روز يک شنبه اول خرداد ماه به صورت اعتصاب غذای نامحدود تا رسيدن به خواسته‌هايمان ادامه خواهيم داد.

دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۰
منصور اسانلو، رسول بداقی، مجيد توکلی، عيسی سحر خيز، کيوان صميمی، حشمت الله طبرزدی، مهدی محموديان


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016