دوشنبه 12 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از تجمع اعتراضی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ايران در آنکارا در روز کارگر

تجمع اعتراضی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ايران در آنکارا به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار گرديد.
گروهی از فعالان جنبش سبز و کنشگران سياسی به دعوت انجمن همبستگی فعالان تبعيدی امروز اول ماه می در برابر سفارت جمهوری اسلامی ايران در آنکارا اقدام به تجمعی اعتراصی نمودند. اين تجمع که از ساعت چهار عصر آغاز شد يک ساعت ادامه داشت.
تجمع با خواندن سرود ای ايران آغاز شد و سپس حاضران در آن اقدام به سر دادن شعار هايی به ماسبت اين روز و همچنين شعار هايی در حمايت از جنبش سبز مردم ايران و زندانيان سياسی نمودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عکس های معلمان و کارگران و دانشجويان زندانی و پلاکارد هايی در حمايت از حقوق صنفی ايشان در ميان جمعيت ديده می شد.
"کارگر، معلم، دانشجو اتحاد اتحاد"، "آزادی، عدالت حق مسلم ماست"، "مرگ بر ديکتاتور"، "رهبر ولايت می کند کارگر رو غارت می کند"، "کار، نان، آزادی حکومت ايرانی"، "کارگر زندانی آزاد بايد گردد"، "زندانی سياسی آزاد بايد گردد"، "ايرانی آزاده اتحاد،اتحاد"، "آزادی، عدالت اين است شعار ملت"، "با هم برای تغيير تنها برای ايران" و ....
از شعار های سر داده شده در اين تجمع بود. در حين اين تجمع ماموران جمهوری اسلامی اقدام به عکس برداری و فيلمبرداری از معترضين نمودند که با واکنش ايشان مواجه شد.

در بين اين مراسم معترضين خواستار آزادی سران جنبش سبز شدند و با شور و حرارت خاصی شعار " موسوی، کروبی آزاد بايد گردند" و " رهنورد، کروبی آزاد بايد گردند " سر داده شد.
در ادامه معترضين با نام بردن از کارگران و معلمين در بند فرياد مرگ بر ديکتاتور سر دادند.
"با صدای مومنی مرگ بر ديکتاتور"، "با صدای اسانلو مرگ بر ديکتاتور" و ... از جمله اين شعار ها بود.
همچنين شرکت کنند گان با بالاگرفتن عکس زندانيان متولد ماه ارديبهشت و سر دادن شعار " برادران در بند، ميلادتان مبارک" زاد روز تولد ايشان را گرامی داشتند.
عماد الدين باقی، ميلاد اسدی، علی مليحی، حسن اسدی زيد آبادی، مجيد دری و مسعود باستانی از جمله زندانيان متولد ماه ارديبهشت هستند.

در پايان اين مراسم بيانيه ای از سوی يکی از شرکت کنند گان قرائت شد.
در اين بيانيه بر خواسته های صنفی کارگران و معلمان از قبيل حق اعتراض و داشتن تشکل های صنفی مستقل تاکيد شده بود. همچنين آزادی همه زندانيان سياسی و به ويژه فعالين کارگری از جمله منصور اسانلو، ابراهيم مددی، رضا شهابی و وکلای زندانی از جمله : نسرين ستوده، محمد سيف زاده و معلمين در بند آقايان عبدالله مونی، رسول بداغی و محمد داوری و همچنين پايان يافتن بازداشت رهبران جنبش سبز از ديگر موارد مورد تا کيد بيانيه پايانی بود.
اين تجمع اعتراضی با خواندن سرود يار دبستانی من پايان يافت. گفتنی است با وجود حضور پر تعداد نيرو های امنيتی و پليس کشور ترکيه برخورد ايشان بسيار مناسب بود.

[گزارش تصويری از تجمع اعتراضی ايرانيان مقابل سفارت جمهوری اسلامی در آنکارا در روز جهانی کارگر]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016