شنبه 17 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شیرین عبادی: انتقال زندانیان زن برخلاف آئین نامه زندان هاست، تغییر برای برابری

به گزارش سایت تغییر برای برابری اخیرا انتقال زندانیان زن زندان رجایی شهر به زندان قرچک ورامین آغاز شده است و چند تن از زندانیان زن چون شبنم مددزاده به زندان قرچک ورامین منتقل شده اند. این امر موجب نگرانی و اعتراض خانواده ها شده است. خانواده ها شرایط زیستی و بهداشتی محل حبس جدید زندانیان را بسیار وخیم توصیف کرده اند.

شیرین عبادی در گفتگو با تغییر برای برابری در این باره گفت : «انتقال زنان زندانی سیاسی عقیدتی به زندان قرچک ورامین ترفند دیگری است برای تحقیر و آزار افرادی که به آزادگی زیسته اند، در پی آن بوده اند و به همین دلیل هم دربند شده اند. طبق اطلاعات رسیده از زندانیان مستقر در زندان قرچک ورامین، این زندان چندین برابر ظرفیت خود زندانی دارد، فاقد امکانات بهداشتی، رفاهی منظور در قانون اداره زندان هاست. برای 300 زندانی فقط 4 سرویس بهداشتی منظور شده، سایر سالن ها نیز شرایطی مشابه دارند. علاوه بر این، در آنجا زندانیان سیاسی، عقیدتی در کنار مجرمان عادی و گاه خطرناک بسر می برند و این برخلاف آئین نامه زندان هاست که دستور طبقه بندی زندانی ها رو داده است».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عبادی ضمن تاکید بر ضرورت عمل به آئین نامه زندان ها می گوید:« زندان قرچک ورامین نمونه دیگری از زندان های غیر استاندارد چون کهریزک است که ننگ دستگاه قضایی است. اکنون که نویسندگان، فعالان سیاسی ، عقیدتی ، مدافعان حقوق بشر، زنان ، دانشجویان و... به خاطر افکار آزاده شان در بند می کنند حداقل در نگه داری آنها در شرایط زندان آئین نامه ای را که خودشان نوشته اند رعایت کنید.»

بنا به گزارش های رسیده، شنیده شده که زندانیان سیاسی زن تهدید کرده اند که اگر به وضعیت آنها رسیدگی نکنند دست به اعتصاب غذای نامحدود می زنند. زندان قرچک ورامین همان زندانی است که به كهريزك دوم معروف شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016