پنجشنبه 22 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده گروهی از اعضای شورای مرکزی جبهه ملی ايران به عبدالعلی اديب برومند

جناب آقای عبدالعلی اديب برومند،
طبق بند ۶ تفاهم نامه مورخ ۱۵/۱۱/۱۳۸۹، هيئت رهبری جبهه ملی ايران، که به امضای هيئت رهبری، از جمله شخص شما و جناب آقای شاه حسينی عضو شورای مرکزی، به عنوان شاهد رسيده است، مقرر شده بود:
"هيئت رهبری طی شش ماه از اين تاريخ حداکثر ۱۵ نفر از شخصيت های شناخته شده و با سابقه و صاحبنظر يا هوادار جبهه ملی را، بدون توجه به سن و قدمت، به تدريج برای عضويت در شورای مرکزی نامزد می نمايد. اين عده پس از تصويب شورای مرکزی و کسب موافقت شخص انتخاب شده برای شرکت در جلسات شورا دعوت خواند شد."
طبق اطلاع، جنابعالی با همدستی باند شناخته شده ای که هميشه خواستار زمين گيری جبهه ملی ايران بوده است، در جلسه شورای فاقد اکثريت مورخ ۲۵/۱/۹۰، (که در آن از ۳۳ نفر اعضای رسمی شورای مرکزی فقط ۱۷ نفر، آنهم چهار نفر اعضای باند نامبرده و ۷ نفر از يک گروه حزبی خاص، در جلسه حاضر بودند) از پيش خود ۱۵ نفر را به افتخار عضويت شورای مرکزی جبهه ملی درآورده ايد و با اين کار نه تنها با آبرو و حيثيت اين افراد و شخصيت آنان بازی کرده ايد، بلکه هم اساسنامه جبهه ملی (مواد ۱۵ و ۱۶)، بويژه تبصره يک ماده ۱۶، که صريحا مقرر می دارد که "انتخاب اعضای جديد بايد بنا بر پيشنهاد مشترک هيئت های رهبری و اجرايی" باشد، و نيز ماده ۲۲ اساسنامه داير بر وظايف رييس شورای مرکزی که هيچ حقی برای رياست شورا جز حفظ نظم و تشکيل جلسه و ثبت نتيجه مذاکرات و مراقبت در تنظيم و تصويب صورتجلسه و اجرای تصميمات شورا و ... " قائل نيست را زير پا گذارشته ايد و در نتيجه با اين کار، بويژه اينکه افراد غيرمنتخب شورا را خود منصوب می نماييد و يا از چند نفر افراد هم حزبی و وابسته به باند موافقت می گيريد، از خود به عنوان رييس شورای مرکزی جبهه ملی ايران سلب صلاحيت کرده ايد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


افزون بر همه اينها، جنابعالی با نقض و نفی هفت امضای خود: (۱) تاييد تشکيل کميته ۷ نفره برای برگزاری پلنوم و انتخابات، (۲) واگذاری کليه اختيارات مربوط به برگزاری پلنوم و اعلام نتايج انتخابات، (۳) برگزاری پلنوم از راه رای گيری کتبی و مخفی غيرحضوری، (۴) تعيين تاريخ و روز و ساعت شمارش آراء، (۵) تذکار مجدد به کميته ۷ نفره در مورد انجام انتخابات پلنوم به نحو فوق در اسرع وقت، (۶) تاييد فهرست ۶۰ نفر نامزدان عضويت شورا و افزودن نامهای از قلم افتاده و تاييد کليه اقدامات هيئت هفت نفره و موافقت مجدد با ادامه فعاليت تا مرحله نهايی اعلام نتايج انتخابات پلنوم (امضا شده در اصفهان)، (۷) تفاهم نامه هيئت رهبری شامل بند ششم آن در مورد نحوه انتخاب و معرفی ۱۵ نفر کانديدای عضويت در شورای مرکزی، ثابت کرده ايد که برای امضاء و سخن خود ارزشی قائل نيستيد و در نتيجه از اصول اخلاقی و فلسفی جبهه ملی ايران که روشنی رای، صداقت و يک رنگی و توجه به منافع و مصالح مردم و ملی است عدول نموده ايد.
ماده ۵ اساسنامه جبهه ملی ايران برای عضويت هر فرد در جبهه ملی شرايط و تشريفات ويژه ای را مقرر داشته است و مواد ۱۵ و ۱۶، افزون بر اينها، با توجه به اهميت عضويت فرد در شورای مرکزی جبهه ملی، پنج مرحله و اقدام را به شرح زير منظور کرده است:
۱- رسيدگی به پيشينه سياسی، اجتماعی و اخلاقی فرد در هيئت رهبری و موافقت همگی اعضای هيئت رهبری.
۲- آگاهی دادن به هيئت اجرايی.
۳- پيشنهاد به شورای مرکزی.
۴- معرفی هر فرد در شورای مرکزی و دفاع از خود و پيشينه مبارزاتی خود.
۵- رای گيری و تصويب عضويت و پيوستن فرد تازه داوطلب به شورای مرکزی
جناب آقای اديب، شما در جلسه غير رسمی مورخ ۲۵/۱/۱۳۹۰، به کداميک از مواد و دستورهای اساسنامه جبهه ملی ايران وفادار بوده ايد؟
جناب آقای اديب، شما با دستچين کردن چند نفر از ميان انتخاب شدگان سازمانهای جبهه ملی ايران از ميان ۶۰ نفر داوطلبان عضويت در شورا، و شماری از بيرون از سازمانهای جبهه ملی ايران، و دعوت از آنان برای حضور در شورا، کل تشکيلات و ساختار جبهه ملی و اصول حاکم بر آن را متزلزل کرده ايد. فرياد اعتراض به اين عملکرد رييس شورا توسط همه منتخبين سازمانها و اعضای سازمانها که معتقد به حاکم بودن اصول دموکراتيک در جبهه ملی ايران هستند و اصولا خود فلسفه مبارزاتی جبهه ملی ايران را مبارزه برای استقرار دموکراسی و اصول حاکم بر تحقق آن می داند، بلند و اين اعتراضات نه تنها در ايران بلکه در سراسر جهان در رسانه های گروهی بازتاب داده شده است و در نتيجه کل حيثيت جبهه ملی و سابقه تاريخی آن را با خطر جدی مواجه کرده است.
جناب آقای اديب، اين اقدام و نحوه کار شما نه تنها ادامه کار شورای مرکزی منقضی المدت را غيرممکن کرده است، بلکه انسجام لازم برای ادامه کار هيئت رهبری و ساير نهادهای جبهه را از بين برده است. اين نتايخ وخيم در اين اوضاع و احوال اجتماعی و سياسی کشور به نفع چه دشمنانی است؟
جناب آقای اديب، تحميل خودسرانه افراد هم حزبی و وابسته، به شورای مرکزی اقدام غيردموکراتيک و خلاف اساسنامه ديگر شماست که در سال گذشته انجام داديد.
طبق ماده ۱۶ اساسنامه جبهه ملی ايران تبصره (۴)، "در صورتيکه احزاب و يا سازمانهای صنفی سياسی وابسته به جبهه ملی در بين انتخاب شدگان در کنگره حداقل يک نماينده در شورای مرکزی نداشته باشند، می توانند از شورای مرکزی درخواست فرستادن نماينده نمايند. حزب يا سازمان خود را بنمايند که در صورت موافقت و تصويب شورای مرکزی از حزب يا سازمان مزبور خواسته خواهد شد که نماينده خود را انتخاب و به شورا معرفی نمايد.
جنابعالی در سال ۱۳۸۸، بدون اطلاع و موافقت و تصويب شورای مرکزی و رعايت شرايط و قيود تبصره فوق چهار نفر از حزب ايران و مردم ايران را در جلسات شورای مرکزی شرکت داديد و به شورای مرکزی تحميل کرديد. در حاليکه اين دو حزب از ابتدای تشکيل شورای فعلی حداقل ۷ نفر نماينده در شورای مرکزی داشته اند و اين اقدام شما از سه نظر مخالف اساسنامه جبهه ملی ايران بوده است. (نداشتن نماينده، معرفی يک نفر، تصويب شورا) که جنابعالی هم به عنوان عضو شورای مرکزی و هم به عنوان رييس شورای مرکزی مکلف به احترام و اجرای آن می باشيد.
جناب آقای اديب، اقدام خلاف اساسنامه ديگر شما، اختراع سمت "مستمع آزاد" برای افراد مسن تحميلی به شورای مرکزی که قادر به شرکت در جلسات نيستند می باشد. طبق ماده ۱۳ اساسنامه جبهه ملی ايران، هر يک از اعضای شورا در قبال کليه اقدامات و مسائل جبهه ملی ايران اعم از سياسی، حقوقی، اجتماعی ...) مسئوليت مستقيم دارند و بايد پاسخگو باشند. بنابراين، شورای مرکزی اولا مستمع آزاد ندارد و ثانيا هيچ فردی از اعضای شورا بهر علت نمی تواند بيش از ۵ جلسه متوالی از حضور در جلسات شورا غفلت نمايد وگرنه مستعفی شناخته خواهد شد. ماده ۱۹ اساسنامه جبهه ملی ايران هر فرد پذيرفته شده به عنوان عضو شورای مرکزی را مکلف می نمايد که هرگاه به عللی (کهولت، بيماری، مسافرتهای نامحدود ...) نتوانند مسئوليت های نمايندگی و عضويت در شورا را انجام دهد رسما کناره گيری خود را اعلام نمايد.
جنابعالی برخلاف اساسنامه حداقل ۷ نفر عضو مستعفی تلقی شده را که قادر به انجام وظيفه نيستند گاه از پيش خود مستمع آزاد و برای شمارش افراد حاضر در جلسه و حصول حد نصاب هيچ می شماريد و گاه در موقع رای گيری آنها را به حساب می آوريد و در نتيجه رسميت جلسات و هم تصميمات شورای مرکزی را مخدوش می سازيد.
جناب آقای اديب، با توجه به مراتب بالا و نقض فاحش و مکرر اساسنامه جبهه ملی ايران توسط شما، گروهی از اعضای شورای مرکزی ، با صدور اين اعتراضيه ضمن احترام به کليه شخصيت ها و افراد دارای سابقه فعاليت در جبهه ملی ايران و يا هواداری جبهه، هرگونه اقدام و تصميمات شما و افراد وابسته را مردود دانسته و ضمن درخواست اجرای فوری تفاهم نامه مورخ ۱۵/۱/۱۳۹۰، هيئت رهبری، خواستار تشکيل جلسه اضطراری واقعی شورای مرکزی برای رسيدگی به اين انحرافات از اساسنامه جبهه ملی ايران می باشيم.

گروهی از اعضای شورای مرکزی جبهه ملی ايران
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016