شنبه 24 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رحيم پور ازغدی: سکولاريسم ذاتا تروريست پرور است، ابتدا و انتهای پروژه ۱۱ سپتامبر مشکوک و مبهم است، مهر

- ابتدا و انتهای پروژه ۱۱ سپتامبر مشکوک و مبهم است و اين در حاليست که در ازای فرو ريختن ۲ ساختمان دو کشور اسلامی را اشغال کرده و صدها هزار مسلمان را کشته‌اند.


به گزارش خبرنگار مهر، حسن رحيم پور ازغدی به عنوان يکی از سخنرانان کنفرانس بين المللی ائتلاف جهانی عليه تروريسم برای صلح عادلانه که امروز شنبه در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است ، به ايراد سخن پرداخت و گفت: امروز به شدت نياز به تعريف از تروريسم احساس می شود، زيرا هزاران جوان مسلمان را با برچسب تروريسم در کشورهای مدعی مبارزه با آن تحت شکنجه قرار دادند.

وی گفت: غرب از ۱۱ سپتامبر تا به امروز ميليون ها انسان را کشته است و به واسطه همين پروژه ترور اسلام و ارعاب مسلمين را در دستور کار قرار داده است.

رحيم پور ازغدی ادامه داد: آنها وقتی احساس کردند که خطر انقلاب های اسلامی در جهان جدی شده و اومانيسم به انتهای راه خود رسيده است به اين نتيجه رسيدند که بايد اسلام را سرکوب و بدنام کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين استاد دانشگاه با اشاره به واقعه ۱۱ سپتامبر گفت: دو ساختمان در آمريکا به طور مشکوک منفجر شد ولی هيچ تحقيقی پس از اين واقعه صورت نگرفت و به ناگاه اعلام کردند که يک مسلمان مسئول آن بوده و آن فرد را نماينده مسلمانان در جهان معرفی کردند.

وی با بيان اينکه پروژه ۱۱ سپتامبر ابتدا و انتهايش پس از کشته شدن اسامه بن لادن مشکوک و مبهم است، گفت: در ازای دو ساختمان، دو کشور اسلامی اشغال و صدها هزار مسلمان کشته شدند، به اسلام اهانت شده و قرآن را سوزانده و کاريکاتور پيامبر را می کشند.

وی ادامه داد: پليس بد می گويد همه مسلمان ها تروريست هستند و پليس خوب می گويد همه تروريست ها مسلمانند. رژيم های ديکتاتورهای وابسته به غرب در مصر، يمن و بحرين مشغول شکنجه جوانان هستند اما باز آن کسی که متهم به تروريسم است مسلمانان هستند.

رحيم پور ازغدی به پروژه غرب برای ترور اسلام اشاره کرد و گفت: از ۱۱ سپتامبر تا کشته شدن بن لادن پروژه ای تعريف شد که ميليون ها نفر انسان مسلمان ترور شوند و هر کسی در مقابل اين روند بايستد تروريست است.

وی اين شيوه تعريف از تروريسم را خود نوعی اقدام تروريستی دانست و گفت: دادگاه لاهه فقط برای محاکمه ديکتاتورهای تاريخ مصرف گذشته کارآمدی داشته و زمانی می توان اين دادگاه را دادگاه عادلانه دانست که بوش، تونی بلر و متحدانش در حمله به کشورهای اسلامی را محاکمه کند.

اين استاد دانشگاه با ارائه اين تعريف از تروريسم که ارعاب و کشتار مردم بيگناه به روش غير قانونی، تروريسم است، گفت: هر مسلمانی می داند که اين اقدام در شريعت اسلام حرام شرعی است در حاليکه بايد دانست که منشاء تروريسم نه اسلام بلکه روابط کنونی بين المللی است.

وی با تاکيد بر اينکه روابط کنونی در جهان تروريست پرور است تصريح کرد: تروريسم دولتی بوجود آمده و سرمنشاء تروريست غير دولتی می شود زيرا هيچ چيز در مناسبات کنونی جهان عادلانه نبوده و حتی ترکيب شورای امنيت نيز يک طرفه و ناقص تعريف و اجرا می شود.

پور ازغدی افزود: وقتی توزيع قدرت غير عادلانه باشد بی بهره گان از قدرت روش های مقابله با قدرت را در نبرد يافته و هيچ کس به خاطر يک نام از حق خود نمی گذرد و از اين محمل آن کسانی که سوء استفاده می کنند تروريست های واقعی هستند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به بمب گذاری ها و اقدامات تروريستی در عراق گفت: در اين کشور بيش از هزار سال است که شيعيان و اهل تسنن در کنار يکديگر زندگی می کنند ولی تنها ۱۰ سال است که بمب گذاری در معابر شهرهای عراق به نام شيعه و سنی انجام می شود.

وی در ادامه فرهنگ سياسی غرب را تروريست پرور دانست و گفت: آغاز فرهنگ سياسی مدرن با انديشه های ماکياولی و هابز سرآغاز فرهنگ ترور بود.

رحيم پور ازغدی در ادامه همچنين انسانشناسی مادی و سکولار را هم ذاتا تروريست پرور عنوان کرد و گفت: وقتی زندگی فاقد معنويت شود انسان بی هويت و بی معنا شده و اخلاق در چنين جامعه ای شخصی می شود. در اين فضاست که کرامت انسانی بازيچه شده و تروريسم از آن متولد می شود.

وی در پايان اسلام را دينی ضد خشونت دانست و گفت: جهاد و قصاص برای مهار تروريزم در اسلام واجب شده است و اسلام شناسی غربی که اين دو را عامل خشونت معرفی کرده دروغين است زيرا بايد اسلام را از درون آن شناخت. اسلام جهاد با اشغالگران را مقدس می داند و البته برای آن نيز چارچوب اخلاقی تعريف کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016