جمعه 16 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمان پرست : نيمی از مردم غرب پيرامون ۱۱ سپتامبر ابهام جدی دارند، ايرنا

'رامين مهمان پرست' عصر پنجشنبه در جريان نشست خبری در پنجمين جشنواره مطبوعات و نمايندگی خبرگزاريهای استان اصفهان افزود: بسياری از مردم کشورهای غربی ،دولت آمريکا را به نوعی در وقوع حادثه ۱۱ سپتامبر دخيل می دانند.
وی اظهار داشت: سفر رييس جمهوری به سازمان ملل فرصت خوبی برای مطرح شدن هرچه بيشتر ديپلماسی عمومی ايران بود که سبب شد مواضع شفاف ما به گوش ملت های دنيا از جمله ملت آمريکا برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی وزارت امورخارجه تصريح کرد : در حاليکه تلاش های زيادی برای کاستن از توجه رسانه ها به سفر رييس جمهوری ايران به نيويورک انجام شد، اما سخنرانيهای دکتر احمدی نژاد بيشترين انعکاس را در سطح افکار عمومی کشورهای دنيا داشت و مردم جهان سخنان جديدی را شنيدند که با عقل و منطق سنخيت بيشتری داشت.
مهمان پرست با اشاره به بروز بحرانهای بين المللی، خاطرنشان کرد : کشورهايی که طراح اين بحرانها هستند و شرايط فعلی نتيجه اقدامات آنان است ،بطور حتم قادر به ارايه راه حل مناسبی برای خروج از اين بحرانها نيستند.
وی با بيان اينکه دنيا تشنه حرفها و راه حلهای جديد است، افزود : واقعه ۱۱ سپتامبر يکی از موضوعاتی است که در خصوص چگونگی و علت وقوع آن ترديدهای جدی در جهان وجود دارد.
مهمان پرست تاکيد کرد: آثار متعدد نويسندگان، انديشمندان و سينماگران کشورهای مختلف از جمله آمريکا، شاهد بيان گوشه هايی از اين ابهامات است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصريح کرد: دولت آمريکا بايد به جای ارايه پاسخ های عجولانه اجازه دهد سوالات و ابهامات مردم دنيا پيرامون۱۱ سپتامبر مطرح شود.
مهمان پرست افزود : از مسوولان کشوری که خود را مهد آزادی می دانند ، انتظار می رود تحمل شنيدن نظرات مختلف را داشته باشند، زيرا ۱۱ سپتامبر مسئله ای نيست که بتوان به راحتی از آن عبور کرد.
وی متذکر شد ، ايران کشته شدن افراد بيگناه در جريان وقوع حادثه ۱۱ سپتامبر را محکوم کرد ، ما مخالف وقوع هرگونه حادثه تروريستی در جهان هستيم.
سخنگوی وزارت امورخارجه يادآور شد:وقوع حادثه ۱۱ سپتامبر سبب تصميم گيری مقامات آمريکايی مبنی بر لشکرکشی به منطقه خليج فارس شد که تاکنون دهها هزار کشته بدنبال داشته و بايد علل، ريشه و چگونگی وقوع آن مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد تا واقعيت ها روشن شود.
وی تصريح کرد : رييس جمهوری اسلامی ايران در سازمان ملل متحد اين موضوع را برای روشن شدن واقعيت ها مطرح کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016