سه شنبه 27 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان فوری برنامه نظارت بر حمايت از مدافعان حقوق بشر: فعالان حقوق زن مريم بهرمن و محبوبه کرمی را آزاد کنيد

IRN 003 / 0511 / OBS 077
ايران: بازداشت خودسرانه/آزار و اذيت قضايی
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

فعالان حقوق زن مريم بهرمن و محبوبه کرمی را آزاد کنيد

http://www.fidh.org/Iran-Release-women-s-rights-activists-Maryam?var_mode=calcul

برنامه نظارت بر حمايت از مدافعان حقوق بشر، برنامه مشترک «فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر» (FIDH) و «سازمان جهانی مبارزه با شکنجه» (OMCT)، از شما درخواست می کند فورا در باره مساله زير در ايران اقدام کنيد.
شرح وضعيت:
برنامه نظارت از منابع موثق در باره بازداشت خودسرانه خانم مريم بهرمن، فعال جامعه مدنی و حقوق زنان و عضو «کمپين يک ميليون امضا» در شيراز، و محبوبه کرمی، يک عضو ديگر «کمپين يک ميليون امضا»، مطلع شده است.
بر پايه اطلاعات دريافتی، نيروهای امنيتی وزارت اطلاعات در ساعت ۷:۳۰ صبح روز ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ با حکم بازداشت به خانه خانم مريم بهرمن مراجعه کردند. ماموران خانه او را به مدت سه ساعت بازرسی و وسايل شخصی شامل تلفنِ همراه، کامپيوتر لپ تاپ و بعضی کتاب های او را ضبط کردند. دستگيری او گويا به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی» انجام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در زمان صدور اين فراخوان، محل بازداشت او نامشخص است.
خانم بهرمن از سال ها پيش در زمينه حقوق زنان در شيراز بسيار فعال بوده است. او در عين حال، دبيرکل انجمن زنان پارس بود که در سال ۱۳۸۶ بسته شد.
برنامه نظارت ضمنا مطلع شده است که خانم محبوبه کرمی، که در بهمن ۱۳۹۰ در شعبه ۵۴ دادگاه تجديد نظر به اتهام «عضويت در مجموعه فعالان حقوق بشر»، «تبليغ عليه نظام» و «اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرايم عليه امنيت کشور» به سه سال زندان محکوم شد، در روز ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ احضاريه ای دريافت کرد تا ظرف ۳ روز خود را برای گذراندن حکم به زندان اوين معرفی کند او در روز ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ به زندان اوين رفت و بلافاصله دستگير شد و اکنون در آنجا زندانی است. خانم کرمی دچار افسردگی حاد است و داروهايی با دوز بالا مصرف می کند.
برنامه نظارت نگرانی عميق خود را در باره بازداشت خودسرانه خانم مريم بهرمن و خانم محبوبه کرمی که آشکارا به قصد مجازات آنها برای فعاليت های حقوق بشری و در چارچوب سرکوب جاری جامعه مدنی در ايران است، ابراز می نمايد؛ و از دولتمردان ايران به تاکيد می خواهد فورا و بدون قيد و شرط آنها و تمام مدافعان حقوق بشر زندانی در ايران را آزاد کنند.
اقدامات مورد درخواست:
لطفا به دولتمردان ايران نامه بنويسيد و از آنها بخواهيد:
۱ - تحت هر شرايطی، سلامت روحی و جسمانی خانم مريم بهرمن و خانم محبوبه کرمی و نيز تمام مدافعان حقوق بشر در ايران را تضمين کنند؛
۲ ـ محل بازداشت خانم بهرمن را اعلام و خانم بهرمن و خانم کرمی را فورا و بدون قيد و شرط آزاد کنند، زيرا بازداشت آنها خودسرانه و به قصد مجازات فعاليت های حقوق بشری آنها انجام شده است؛
۳ ـ تمام اتهام های عليه خانم مريم بهرمن و خانم محبوبه کرمی را لغو کنند.
۴ ـ به آزار و اذيت ـ از جمله در سطح قضايی ـ عليه خانم مريم بهرمن و خانم محبوبه کرمی و نيز تمام مدافعان حقوق بشر در ايران پايان دهند؛
۵ ـ در هر شرايطی اعلاميه سازمان ملل در باره مدافعان حقوق بشر را، که در تاريخ ۱۸ آذر ۱۳۷۷ (۹ دسامبر ۱۹۹۸) در مجمع عمومی سازمان ملل تصويب شده، رعايت کنند، به ويژه:
• ماده ۱ آن که می گويد: «همه افراد حق دارند به صورت فردی يا گروهی در سطوح ملی و بين المللی برای حمايت از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی و تحقق اين حقوق و آزادی‌ها فعاليت کنند،»
• ماده ۵ (ب) که می گويد: «همه افراد حق دارند برای حمايت از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی و تحقق اين حقوق و آزادی‌ها به صورت فردی يا گروهی در سطوح ملی و بين المللی (...) برای تشکيل سازمان‌های غيردولتی، انجمن‌ها يا گروه‌ها، عضويت يا شرکت در آنها اقدام کنند،»
• ماده ۶ (ب) که می گويد: « همه افراد حق دارند که به صورت فردی يا گروهی، همان گونه که در عهدنامه ¬های بين المللی حقوق بشر و ديگر عهدنامه‌های موضوعه آمده، آزادانه به انتشار و پخش اطلاعات و عقايد در زمينه کليه حقوق بشر و آزادی‌های اساسی بپردازند.»
• ماده ۲-۱۲ که می گويد: «دولت بايد کليه تدبيرهای لازم را به کار گيرد تا حمايت مراجع ذيصلاح از همه افراد به صورت فردی و گروهی در برابر خشونت، تهديد، اقدامات تلافی جويانه، تبعيض منفی عملی و يا قانونی، فشار يا هرگونه اقدام خودسرانه ديگر در پی استفاده مشروع و قانونی اين افراد از حقوق مذکور در اعلاميه حاضر، تضمين گردد.»
۶ ـ به طور کلی، در هر شرايطی تضمين کنند که حقوق بشر و آزادی های اساسی مطابق با عهدنامه‌های بين المللی حقوق بشر و موازين بين المللی که ايران نيز متعاهد آنهاست رعايت خواهند شد.
نامه ها را به مقامات زير ارسال کنيد:
• رهبر انقلاب اسلامی، آيت‌الله سيدعلی خامنه ای
webmaster@wilayah.org / info_leader@leader.ir
• رياست جمهوری، آقای محمود احمدی‌نژاد
فکس: ۵۸۸۰ ۶۴۹ ۲۱ ۰۰۹۸
• رياست قوه قضاييه، آيت‌الله صادق لاريجانی
Irjpr@iranjudiciary.com / bia.judi@yahoo.com / info@dadgostary-tehran.ir
• وزير امور خارجه،
فکس: ۶۶۷۴۳۱۴۹-۲۱-۰۰۹۸
matbuat@mfa.gov
• نمايندگی دائمی جمهوری اسلامی ايران در ژنو، سوئيس
Permanent Mission of the Islamic Republic of Iran, Chemin du Petit-Saconnex 28, 1209 Geneva, Switzerland, Fax: +41 22 7330203, Email: mission.iran@ties.itu.int
• سفارت ايران در بروکسل، بلژيک
Embassy of Iran in Brussels, 15 a avenue Franklin Roosevelt, 1050 Bruxelles, Belgium, Fax: + 32 2 762 39 15. Email: iran-embassy@yahoo.com
لطفا به نمايندگان ديپلماتيک جمهوری اسلامی ايران در کشورخودتان نيز نامه بنويسيد.
***
پاريس ـ ژنو، ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
لطفا ما را از هرگونه اقدام انجام شده با ذکر شماره اين درخواست مطلع فرماييد.
برنامه نظارت، برنامه مشترک «فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر» (FIDH) و «سازمان جهانی مبارزه با شکنجه» (OMCT) است که به حمايت از مدافعان حقوق بشر اختصاص دارد و هدف اصلی آن پشتيبانی مشخص از اين افراد در زمان نياز است.
برنامه نظارت:
E-mail: Appeals@fidh-omct.org
• Tel and fax OMCT + ۴۱ (۰) ۲۲ ۸۰۹ ۴۹ ۳۹ / + ۴۱ ۲۲ ۸۰۹ ۴۹ ۲۹
• Tel and fax FIDH + ۳۳ (۰) ۱ ۴۳ ۵۵ ۲۵ ۱۸ / +۳۳ ۱ ۴۳ ۵۵ ۱۸ ۸۰

--------------------------
تماس با جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران: lddhi@fidh.net


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016