پنجشنبه 22 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار محبوبه کرمی، فعال جنبش زنان برای اجرای حکم سه سال حبس، کلمه

محبوبه کرمی از فعالان جنبش زنان و کمپين يک ميليون امضاء، صبح چهارشنبه بيست ويکم ارديبهشت ماه نود، احضاريه‌ای کتبی مبنی بر اجرايی شدن حکم سه سال حبس در زندان اوين، دريافت کرد. بر اساس اين احضاريه، وی می بايست ظرف سه روز خود را به دادسرای اوين معرفی کند.

به گزارش سايت «تا قانون خانواده برابر»، کرمی در شعبه ۵۴ تجديد نظر دادگاه انقلاب، به رياست قاضی موحد به سه سال حبس تعزيری محکوم و پيش از آن در دادگاه بدوی در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی پيرعباسی، به تحمل چهار سال حبس تعزيری محکوم شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتهامات محبوبه کرمی “عضويت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران”، “فعاليت تبليغی عليه نظام”، “اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرايم عليه امنيت کشور” و “نشر اکاذيب” عنوان شده بود.

وی از اتهام “نشر اکاذيب” مبرا شده و برای عضويت در “مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران” به تحمل دو سال حبس و به اتهام “فعاليت تبليغی عليه نظام”، “اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرايم عليه امنيت کشور” نيز به تحمل دو سال حبس تعزيری محکوم شده بود.

محبوبه کرمی، عضو کمپين يک ميليون امضا، در روز ۱۱ اسفند ماه ٨٨ با هجوم ماموران امنيتی به منزلش بازداشت و پس از گذشت ۱٧۰ روز، شامگاه چهارشنبه ٢٧ مردادماه ٨٩ با توديع وثيقه پانصد ميليون تومانی آزاد شد.

محبوبه کرمی پيش از اين هم پنج بار بازداشت شده بود. بار اول و دوم در رابطه با درگيری های ۱٨ تير، بار سوم خرداد ٨٧ به اتهام اقدام عليه امنيت ملی که پس از ٧۰ روز آزاد شد. بارديگر، فروردين ٨٨به همراه يازده تن از اعضای کمپين و مادران صلح که قصد ديدار نوروزی با خانواده زهرا بنی يعقوب را داشتند به اتهام اخلال در نظم عمومی دستگير و پس از ۱٣ روز آزاد شد.

گفتنی است وی در همه پرونده های فوق، حکم تبرئه دريافت کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016