جمعه 30 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراز نگرانی از اعتصاب غذای آمريکايی‌های زندانی در ايران، بی بی سی

وکيل دو شهروند آمريکايی بازداشت شده در ايران می گويد که در پی ابراز نگرانی در مورد احتمال اعتصاب غذای موکلانش، از مسئولان قضايی ايران خواسته است تا امکان ملاقات با آنها را فراهم کنند.

خانواده های شين باوئر و جاش فتال می گويند احتمالا فرزندان آنها برای سومين بار از زمان دستگير شدن در مرز ايران و عراق، در اعتراض به عدم رسيدگی به پرونده از سوی دادگاه، دست به اعتصاب غذا زده اند.

مادران اين دو آمريکايی گفته اند که برای نشان دادن "همبستگی" با فرزندانشان، آنها هم تا زمانی که بتوانند اعتصاب غذا خواهند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مسعود شفيعی، وکيل اين زندانيان می گويد در نامه هايی به قاضی اين پرونده و دادستان کل درخواست ملاقات با موکلانش را مطرح کرده است.

شين باوئر، جاش فتال و سارا شورد سه شهروند آمريکايی حدود ۲۱ ماه پيش در مرز ايران و عراق توسط نيروهای مرزبانی ايران بازداشت و به ورود غير قانونی به خاک ايران و جاسوسی متهم شدند. چندی ماه پس از آن سارا شورد به دليل مشکلات جسمی با سپردن وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد و به آمريکا بازگشت.

جلسه دادگاه اين سه نفر که قرار بود روز چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ماه امسال برگزار شود بدون ذکر دليل به زمان ديگری موکول شد.

با وجود اينکه دادگاه از خانم شورد خواسته بود که برای رسيدگی به اتهاماتش در دادگاه حاضر شود، او اعلام کرد که به ايران باز نخواهد گشت.

با تشکيل نشدن جلسه دادگاه، اکنون آقای شفيعی می گويد که از مسئولان دادگاه خواسته دليل تشکيل نشدن جلسه رسيدگی به اين پرونده را توضيح دهند و در عين حال به سفير سوييس در ايران که حافظ منافع آمريکا در ايران محسوب می شود اجازه دهند با اين دو شهروند آمريکايی ملاقات کند.

اين وکيل دادگستری همچنين از عدم همکاری دستگاه قضايی ايران با او برای ملاقات با موکلانش ابراز نارضايتی کرده است.

او می گويد که آخرين بار موکلانش را روز ششم ماه فوريه امسال و در جريان نخستين جلسه رسيدگی به پرونده در دادگاه ملاقات کرده است.

قرار است خانم شورد که نامزد شين باوئر است از روز شنبه به اعتصاب غذا بپيوندد.

سارا شورد پس از بازگشت به آمريکا گفته بود در مدتی که به همراه شين و جاش در زندان بوده است، چند بار برای ابراز اعتراض به کندی روند رسيدگی به پرونده دست به اعتصاب غذا زده بودند.

از اين رو بی خبری از اين دو شهروند آمريکايی در بازداشت موجب شده خانواده آنها بار ديگر نسبت به وضعيت سلامت آنها در زندان در پی اعتصاب غذا ابراز نگرانی کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016