سه شنبه 3 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمان‌پرست: يکی از وزيران در اجلاس اوپک شرکت خواهد کرد، تعبير کوهنورد برای سه تبعه آمريکايی يک شوخی است، ايسنا

در مورد مذاکرات ايران و ۱+۵ اتقاق جديدی رخ نداده است


سخنگوی وزارت امور خارجه با بيان اين‌که طبق اعلام مقامات وزارت نفت يکی از وزيران در اجلاس اوپک شرکت خواهد کرد، اظهار کرد که هر زمان اين موضوع قطعی شد اطلاعات دقيق را اعلام می‌کنيم.

به گزارش خبرنگار سياسی خارجی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان که در نشست هفتگی خود با خبرنگاران سخن می‌گفت در مورد تحريم‌های جديد اتحاديه اروپا عليه ايران و در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد مذاکرات ايران و ‌١+۵ گفت: در مورد مذاکرات نمايندگان کشورمان با نمايندگان کشورهای ‌١+۵ اتفاق جديدی رخ نداده است. ما آمادگی‌مان را در چارچوب توافقی که با طرف مقابل داشتيم اعلام کرديم. اشاره مستقيمی هم در مورد اينکه اين روند به بن‌بست رسيده باشد دريافت نکرديم و اميدواريم طبق توافقات انجام شده براساس رويکرد همکاری برای گفت‌وگو در مورد موضوعات مشترک طرف مقابل هر زمان آمادگی داشت اين آمادگی را اعلام کند تا مذاکرات ادامه داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: بحران‌های مختلفی در دنيا وجود دارد که ما فکر می‌کنيم اين گونه نشست‌ها و رايزنی‌های کشورها در سطح بين‌المللی می تواند در حل اين بحران‌ها موثر باشد.

وی همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فرانسه در مورد اينکه مادران دو تبعه آمريکايی که در ايران بازداشت هستند در بيانيه‌ای درخواست داشتند وزارت امور خارجه ايران به سفارت سوييس کمک کند تا ديداری کنسولی با اين دو کوهنورد انجام شود.

مهمانپرست پرسيد منظور ما از اين دو کوهنورد چيست؟ آنهايی که ما می‌شناسيم کوهنورد نبودند. موضوع مربوط به سه نفر است و دادگاه در مورد سه نفر ادامه دارد. اصرار مقامات آمريکايی و برخی از دوستان آمريکايی‌ها در اينکه آنها را کوهنورد می‌نامند مبنی بر بی‌گناه بودن اين افراد است در حالی که به هيچ‌وجه قابل قبول نيست. چطور می‌شود چند نفر از آمريکا برای مثلا تعطيلات آخر هفته‌شان برای کوهنوردی به مرزهای ايران و عراق در نقاط حساس مرزی کوهنوردی کنند. بکارگيری تعبير کوهنورد يک شوخی است.

مهمان‌پرست تاکيد کرد: سه آمريکايی‌ مرتکب تخلف شده‌اند. اين تخلف توسط مقامات قضايی کشورمان در حال رسيدگی است و بايد مسير قضايی خود را طی کند. هر شيوه‌ای که بخواهد رای مقامات قضايی ما را تحت تاثير و فشار قرار دهد از نظر ما مردود است. مسير دستگاه‌های قضايی ما استقلال کامل را دارد و در حال انجام شدن است و هر زمان به نتيجه رسيد اخبار آن دنبال می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: دوستانی که نگران حقوق انسان‌ها هستند بهتر است توجه داشته باشند که تعداد زيادی از اتباع ايرانی بی‌گناه توسط مقامات آمريکايی دستگير و ربوده شده‌اند و به بدترين شکل در زندان‌های آمريکا نگهداری می‌شوند، از کمترين حقوق خود برخوردار نيستند، اجازه دسترسی کنسولی به آنها داده نشده است، با خانواده‌هايشان هيچ‌گونه ارتباطی ندارند، از کوچکترين تسهيلات بهداشتی برخوردار نيستند، وضع آنها و اتهاماتشان روشن نيست و تا کنون نسبت به برگزاری دادگاه و رسيدگی منصفانه هيچ‌گونه اقدامی نشده است و همه اينها نقض حقوق بشر و حقوق انسان‌ها است.

وی تاکيد کرد: چگونه می‌شود اين دوستان در کشورهای مختلف غربی فقط نگران دو، سه نفر هستند که از آمريکا به مرزهای ايران و عراق آمده‌اند و در آن کوه‌ها مشغول تجسس بوده‌اند اين از مواردی است که نشان می‌دهد ادعاهای حقوق بشری که انجا می‌شود کاملا تبعيض‌آميز است و واقعی نيست. هر زمان جريان بين‌المللی ايجاد شد و اجازه نداد مقامات آمريکايی و کشورهای غربی هر تصميمی که گرفته‌اند خودسرانه انجام دهند و مانع زياده‌خواهی‌های آنها شدند آن زمان می‌توان گفت حقوق بشر می‌تواند در سطح جهان پيگيری شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016