سه شنبه 3 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۰ سال حبس برای "دانشجويان" پرونده حمله به کوی دانشگاه تهران، عدم معرفی عاملان، دانشجونيوز

در پی رسيدگی به پروندۀ کوی دانشگاه تهران و صدور احکام حبس و جريمه نقدی، دانشجويان اين دانشگاه مجموعا به بيش از ده سال حبس محکوم شدند.

به گزارش دانشجونيوز، با صدور احکام متهمين پروندۀ حمله به کوی دانشگاه تهران از سوی قاضی فراتی مستقر در سازمان قضايی نيروهای مسلح اين دانشجويان به بيش از ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

بر اساس اين گزارش، در ادامه رسيدگی به اين پرونده نزديک به چهل تن از دانشجويان به احکام حبس تعزيری و تعليقی و همچنين جريمه نقدی محکوم شدند. پيش از اين نيز دادستان کل کشور در تاريخ ۱۹ ارديبهشت ماه از صدور احکام جزايی برای چهل تن در پی رسيدگی به اين پرونده خبر داده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنگونه که از اين گزارش برمی آيد، احکام صادره تاکنون شامل فعالين دانشجويی و قربانيان اين حادثه بوده است که پيش از اين چندی از آنان با بازداشت توسط سازمان قضايی نيروهای مسلح مواجه شده بودند.

در اين گزارش آمده است که پيش از اين نيز آوات رضانيا از دانشجويان کرد اين دانشگاه و دانشجوی دکترای علوم ارتباطات به اتهام "اخلال در نظم عمومی" به ۳ ماه حبس تعليقی و ۷۴ ضربه شلاق بدل به ۳ ميليون ريال جريمه محکوم شده است.

همچنين حبيب فرحزادی نيز به ده ماه حبس که پنج ماه آن به مدت چهارسال به تعليق در آمده است و همچنين پانصد هزار تومان جريمه نقدی بدل از ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

گفتنيست احکام مذکور بدوی است و به مدت بيست روز قابل تجديدنظر خواهی خواهد بود

اين در حالی است که تاکنون هيچ گزارشی از محکوميت عاملان اصلی اين پرونده منتشر نشده است و دانشجويان که به عنوان شاکی اين پرونده مطرح بودند محکوم شده اند

لازم به ذکر است پس از انتخابات دوره دهم رياست جمهوری نيروهای لباس شخصی و همچنين گارد ويژه نيروی انتظامی به همراه يگان ويژه سپاه پاسداران شامگاه بيست و چهار خرداد ماه به کوی دانشگاه حمله کردند و بيش از ۱۰۰ تن ز دانشجويان بازداشت شدند. همچنين در طول دوسال گذشته در روند رسيدگی به اين پرونده از سوی سازمان قضايی نيروهای مسلح بارها دانشجويان با احضار و بازداشت های متعدد مواجه شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016